Почетна » Шапић обећао укидање БусПлуса, а сад ће нам карте наплаћивати 2 фирме

Шапић обећао укидање БусПлуса, а сад ће нам карте наплаћивати 2 фирме

од Други Пишу
0 коментар

Иако је градоначелник Београда Александар Шапић још у септембру најавио раскид уговора са фирмом „Кенткарт“, која наплаћује карте у јавном превозу, делује да од „тог посла нема ничега“. Београд неће да плати огромне пенале за раскид уговора, па ће фирма остати и даље у послу, који упоредо сада ради и јавно предузеће основано у септембру по налогу Шапића. Две фирме раде исти посао, који плаћају грађани.

Као што је пре неколико дана објавила Нова економија, ЈКП „Наплата превозне услуге“ које је наменски основано у септембру, планира да фирми „Кенткарт“ додели уговор за експлоатацију и одржавање за наплату карата. Кенткарт је фирма која годинама наплаћају софтвер и услуге превоза у Београду, али истовремено од септембра посао наплате ради и поменуто ЈКП „Наплата превозне услуге Београда“.

Поред тога, поменуто новоосновано предузеће у 2023. години ће само на име субвенција од државе за свој рад добити више од 864 милиона динара, односно 7,32 милиона евра. Планирано је да се запосли око 670 контролора, за чије ће плате бити издвојено око 3 милиона евра на годишњем нивоу.

Епилог је следећи: Кенткарт остаје у систему наплате, формирано је паралелно предузеће за наплату карата, чиме се стварају дупли трошкови које ће на крају платити Београђани.

Шапић најавио крај сарадње „Кенткарта“ и Београда, али пенали ипак прескупи

Градоначелник Београда Александар Шапић најавио је још у септембру да ће Београд раскинути уговор са турском компанијом „Кенткарт“, која је задужена за наплату карата у главном граду. Иако је пре само годину дана продужен уговор са овом фирмом, Шапић је ипак представио јавности да се активно ради на томе да се поништи уговор.

“Мора да се оснује ново предузеће које ће се бавити наплатом карата и које ће радити у систему јавног превоза, не само у ГСП-у, биће укључено у читав рад јавног превоза. Наравно да ће бити пенала, израчунали смо да пенале које будемо платили су кап у мору онога што се даје и биће кап у мору уколико успемо да подигнемо квалитет услуге, а онда и наплату услуге. Јер кад имате наплату на 15, 20 одсто, кад имате фирму која ништа не чини по том питању, а велико је питање и колико су могли да чине кад су били потпуно изузети из система “, изјавио је Шапић у септембру на конференцији за медије на седници Скупштине Града.

У међувремену, на иницијативу самог градоначелника, чије предлог је усвојила скупштинска већина коју чине СНС и СПС, основано је посебно ЈКП „Наплата превозне услуге Београд“. Предузеће које је основано са циљем да обавља „делатност од општег интереса“ за Град Београд, на основу оснивачког акта требало је да организује и обавља наплату превозне услуге и осталих стручних послова у вези са наплатом услуге за све видове превоза у Београду.

То је била основна улога предузећа које је основано 26.09. 2023. године. Подсећамо, исту улогу треба да обавља фирма Кенткарт.

 

Град и „Кенткарт“ се нису договорили око пенала

Иако је Шапић најавио да ће се уговор раскинути, према сазнањима Нове, руководство фирме „Кенткарт“ и Град Београд нису успели да се договоре око износа „пенала“ и раскида уговора, због чега ће Кенткарт и у наредном периоду обављати посао наплате превоза у главном граду.

Шеф одборничке групе „Не давимо Београд“ у Скупштини Града Добрица Веселиновић каже за Нову да Шапић ни у септембру није објаснио како би требало да изгледа план раскида уговора са Кенткартом и наглашава да је планом пословања ЈКП „Наплата превозне услуге“ предвиђено да се запосли 670 људи као контролори.

„Из Града су рекли зашто би неко наплаћивао провизију од наплате карата, то треба да се врати у руке Града. Шапић ни тада није објаснио како би требало да изгледа тај раскид уговора са Кентартом. Према плану пословања ЈКП Наплата карата, које је било на усвајању пред нову годину, било је да ово предузеће хоће да запосли 670 контролора. Била је рачуница да на плате треба да се да око 3 милиона евра. Наша наплата у овом тренутку преко Кенткарта је око 6 милиона евра. Велики проблем је што су сада ушли процес раскидања уговора који је потписан пре две године, а могли су тада то да ураде без било каквих пенала. И најбитнија ствар је како ће они да повећају систем наплате карата, а услуга није побољшана“, истиче Веселиновић.

„Гура се скупље решење, виси нам секира над главом у виду пенала“

Директор Центра за локалну самоуправу (ЦЛС) Никола Јовановић истиче за Нову да се сада намеће, односно „гура“ решење које је скупље и додаје нам још увек виси секира над главом у виду „пенала“ за Кенткарт.

„Невероватно је да су градске власти изашле са моделом наплате карата која ће у старту коштати више него Бусплус. Ново јавно комунално предузеће за наплату карата ће само у овој години коштати Београђане 7.4 милиона евра, колико је предвиђено да добија из градског буџета кроз субвенције. А то је више него што је била посредничка провизија за приватног партера. Притом, Град ће морати да плати и пенале Кенткарту, уколико се уговор са њима не раскине споразумно“, наглашава Јовановић.

Саговорник Нове, који је и бивши одборник у Скупштини Града напомиње да ће цела ситуација завршити „трагикомичном ситуацијом“.

„Сад имамо ситуацију да се гура решење које је скупље, да уговор са Кенткартом још није ни раскинут, а да виси секира над главом у виду пенала. На крају ћемо завршити и са новим ЈКП и са приватним партнером, што је трагикомична ситуација. Нова градска власт је пре ове брљотине морала да уради кључну ствар: да предложи начин на који ће се побољшати наплата карата, без обзира ко то конкретно ради. Ништа од тога се није десило, само смо добили још једно ново јавно комунално предузеће на грбачи Београђана“, закључује Јовановић.

Foto: Beoinfo, Goran Srdanov, Vesna Lalić/Nova.rs

Данило Савић   Нова

Можда ти се свиди

Оставите коментар