Београд је добио ново Јавно комунално прдузеће „Наплата превозне услуге“. Градоначелник Александар Шапић и Градска управа имају један једини циљ, да стану на крај шверцовању у возилима ГСП. Како је најављено, за остварење тог циља у оптицају су две главне мере – улазак на прва врата аутобуса и драстично већи број контролора.
Раскидом уговора са компанијом Кенткарт, Београд потпуно преузима наплату карата за превоз у своје руке. Велике промене које се најављују требало би да повећају наплату карата и обесхрабре шверцере у возилима ГСП.
Шеф одборничке групе Не давимо Београд у Скупштини града Добрица Веселиновић наводи ће у наредном периоду у јавном превозу бити запослено нових 670 контролора. Нема речи хвали ни за идеју да се у београдске аутобусе улази на предња врата.
„200 и нешто узимају из претходног предузећа. Направиће улазе на предња, а излазе на средња. Ја не знам ко је то смислио, очигледно људи који се не возе превозом никада. Интезивним и репресивним мерама покушаће да подигну продају карата. Тих 600 контролора ће сигурно допринети да се прода више карата“, каже Веселиновић додајући да то ипак неће донети више новца.
Додаје да сама наплата карата није проблем, већ квалитет превоза који је лош, због чега се код грађана јавило незадовољство.
Шапић није први који покушава да утера ред у градски превоз
Систем о кои се сада најављује из Шапићевог кабинета, први пут је помпезно најављен пре тачно десет година, а по њему би путници улазили у возило искључиво на предњим и задњим вратима, а излазили на средњим (по новој верзији улаз би био само на предњим).
Ово правило званично је трајало дуже од годину, али га се нико није придржавао. Показало се у пракси да би његово поштовање довело до великих гужви и застоја у саобраћају, па је било на снази само на појединим почетним станицама, као и на периферији града.
За Шапића јавни превоз рак рана Београда
Градоначелник Београда Александар Шапић изјавио је раније да је јавни превоз „рак рана“ Београда и да жели да уђе у решавање круцијаних проблема, оценивши да ће сами грађани почети да редовније плаћају карте кад виде да је превоз побољшан.
„Нећете више имати ‘Микијев забавник’ на улицама, биће једнообразни аутобуси као што је у сваком граду Европе, црвене боје како је раније скупштина града одлучила. Биће чистији, покушаћемо да превоз буде фреквентнији. Врло брзо ћемо имати 100 нових аутобуса на гас на улицама“, рекао је Шапић.
Уговор о функционисању система „Бусплус“, везаног за електронско валидирање путника у возилима градског превоза у Београду, потписан је 2012. године
Сарадњи дугој 11 година између турске компаније „Кенткарт“ и Београда дошао је крај јер је на седници Скупштине града усвојен предлог којим се штафета наплате карата у јавном превозу предаје у руке српској престоници. Одлука о прекиду уговора донета је након закључка да око 800.000 Београђана користи јавни градски превоз, док карту плаћа само 180.000 њих.
Foto:Goran Srdanov/Nova.rs/E-Stock_dimitrije_goll/E-Stock_milos_rafailovic/Vesna Lalić/Nova.rs
Андрија Лазаревић Нова