Према сазнањима синдиката „Центар“, „Правда“, „Слога“ и Синдиката запослених у јавном превозу Београда, на састанку одржаном у Секретаријату за јавни превоз, предстаници приватног конзорцијума „БГ бус превоз“ чији је носилац посла предузеће „Ц&ЛЦ Гроуп“, тражили су измену јавног уговора о јавно-приватном партнерству, којим би се значајно променили услови уговора који су претходно закључени између града Београда и приватних превозника.
На састанку којем је присуствовао и саветник градоначелника, као и в.д. секретара за јавни превоз, приватни конзорцијум је тражио да град Београд убудуће, поред пређених километара, овом конзорцијуму убудуће плаћа и време које аутобусе проводе на траси линије у застојима и саобраћајним загушењима, без обзира да ли је полазак тог возила остварен или није. То би значило да се после само 40 дана од закључења уговора који треба да важи 10 година за чак 84 аутобуске линије градског превоза на којима овај конзорцијум ради, укључујући и потезе „300“, „400“ и „500“, тражи измена којом би се битно променила цена њиховог рада, тако да приватни превозници остваре значајно већи профит из буџета града Београда.
Упозоравамо да би таква измена била супротна Закону о јавно-приватном партнерству и концесијама, јер су приватни превозници и пре закључивања уговора са градом унапред знали на који начин ће се обрачунавати и плаћати рад њихових аутобуса из буџета града Београда и евентуалним уступком би се прекршио закон на штету јавног интереса и чиме би се ГСП „Београд“ довео у неравноправан положај, јер се градском превознику из буџета града плаћају искључиво остварени километри возила на линији. Позивамо Градско јавно правобранилаштво да поступи у складу са законом и заштити интересе града Београда и свих грађана, како би се спречила оваква измена уговора. Другачијим поступањем, приватни превозници би били плаћени и за неостварене поласке, вожњу празним аутобусима без путника и то би додатно урушило ионако мало поузданост многих линија градског превоза, што би било супротно и најавама градоначелника Александра Шапића, који је пре неколико месеци више пута поновио да ће град Београд плаћати само остварене километре на линијама, „што ће представљати уштеду за град Београд“. Уколико би се промениле одредбе уговора који је закључен пре 40 дана, поставља се питање како је могуће да град Београд пристаје на нешто што је скупље по буџет града и да ли приватни превозници користе свој доминантни положај у градском превозу да уцењују град Београд изменама које иду у корист искључиво власницима тих приватних фирми и њиховом профиту.
Подсећамо да по први пут у историји Београда, ГСП није више главни градски превозник, јер су приватни превозници одлукама руководства града преузели већи број линија од градског превозника. И поред тога, возила ГСП „Београд“ су ванредно ангажована на многим линијама као испомоћ приватном конзорцијуму „БГ бус превоз“, који још увек није обезбедио довољан број аутобуса и возача, што је директно непоштовање уговорних обавеза и утиче на редовност и тачност полазака на бројим линијама градског превоза.
Foto: BETAPHOTO/ANA SLOVIĆ/DS