Почетна » Синдикати ГСП Београд: Приватни конзорцијум не поштује уговор, па грађани дуже чекају превоз

Синдикати ГСП Београд: Приватни конзорцијум не поштује уговор, па грађани дуже чекају превоз

од Други Пишу
0 коментар

Четири синдиката Градског саобраћајног предузећа (ГСП) Београд саопштили су данас да приватни конзорцијум „БГ Плус превоз“ не поштује уговором преузете обавезе, јер нема довољно возача, па грађани зато дуже чекају превоз, због чега су позвали Секретаријат за јавни превоз да хитно спроведе контролу реализације реда вожње на више спорних линија.

„У последњих 15 дана, од када је преузета нова група линија, Београђани који користе јавни превоз, али и запослени у систему јавног градског превоза, сведоци су драстичног кршења уговорних обавеза овог приватног превозника и непоштовања реда вожње, што за последицу има да грађани због тога дуже чекају превоз“, наведено је у саопштењу синдиката „Центар“, „Правда“, „Слога“ и Синдиката запослених у јавном превозу.

Подсећа се да су, након закљученог уговора о јавно-приватном партнерству између града Београда и конзорцијума приватних превозника „БГ бус превоз“, чији је главни носилац посла приватни превозник „Ц&ЛЦ Гроуп“, десетине линија на којима су радила возила ГСП Београд преузете од стране приватних превозника.

Истакнуто је да приватни превозник „Ц&ЛЦ Гроуп“ није обезбедио довољан број возача, „због чега на линијама као што су 70, 91, 94, 511, 551 и 534 грађани остају ускраћени за десетине неостварених полазака према важећем реду вожње, а на бројним линијама се не остварују први јутарњи поласци“.

„Тако суграђани из Ресника, Миљаковца, Остружнице, Сремчице и Велике Моштанице, што су насеља које опслужују ове линије, не могу да се поуздају у сатницу полазака која је у званичном реду вожње“, наведено је у саопштењу.

Према сазнањима синдиката, „у овом моменту конзорцијуму ‘БГ бус превоз’ недостаје најмање 145 возача како би испунио обавезе из јавног уговора“.

Ови синдикати, како су навели, „позивају Секретаријат за јавни превоз и в.д. секретара овог секретаријата, Радована Кремића, да хитно почну да обављају своју дужност и спроведу контролу реализације реда вожње на овим линијама, као и да утврде како је могуће да приватни превозник добије нове линије за које није обезбедио довољан број возача који ће управљати тим аутобусима“.

Додаје се да се ситуација погоршава из дана у дан, односно да су с једне стране ГСП-у одузете бројне линије и многи возачи немају редован распоред рада и свакодневно ангажовање, док истовремено „приватни превозници, на челу са предузећем ‘Ц&ЛЦ Гроуп’, нису у стању да испуне елементарне обавезе из јавног уговора, због чега свакодневно пристижу бројне притужбе грађана“.

„Да приватни превозници нису у стању да испоштују ред вожње говори и чињеница да су аутобуси ГСП Београд хитно ангажовани као замена за приватне превознике, иако на поменутим линијама градски превозник више не ради по уговору“, навели су из синдиката.

Указали су да то ГСП-у Београд ствара додатне трошкове, јер је дошло до примопредаје постојећих линија између самих погона, тако да возило из удаљенијег погона буде ангажовано на линији приватног превозника као испомоћ, када празан аутобус мора да пређе и до неколико десетина километара од гараже до терминуса.

„Отворена питања за Секретаријат за јавни превоз су – због чега је уговор додељен превознику са недовољним бројем возача, да ли ће им линије за које је реализација реда вожње мања од оне која је утврђена уговором бити трајно одузете, за шта је јасно предвиђена процедура и да ли ће носилац посла бити санкционисан због неизвршавања десетине полазака сваког дана“, пише у саопштењу.

Због тога, како је наведено, „грађани не могу да планирају своје време путовања, а када им возило коначно и наиђе након дужег времена, у њему је знатно већи број путника и огромна гужва“.

Foto: Vesna Lalić/Nova.rs

Бета/нова

Можда ти се свиди

Оставите коментар