GSP Beograd zvanično je potvrdio za portal eKapija da će određeni broj pragova na tramvajskoj pruzi na Mostu na Adi biti zamenjen, ali ističu da tramvajski saobraćaj za vreme radova neće biti obustavljen.
Na pitanje portala eKapija da li je tačno da je razlog za zamenu pragova loš projekat izgradnje ove pruge u periodu 2018/2019, iz GSP-a Beograd tvrde da to nije tačno.
„Jedan od uslova projekta vezan za poštovanje ekoloških standarda, a usled specifične pozicije građevine (iznad reke), bio je da se na mostu mogu postaviti samo drveni pragovi sa osnovnom „bio“ impregnacijom“, navode iz GSP-a.
Pošto postoji potreba za zamenom određene količine drvenih pragova, ti radovi bi se, kako navode iz ovog javnog preduzeća, obavljali bez obustave tramvajskog saobraćaja i trajali bi oko 45 dana. Preciziraju da je reč o gruboj proceni, jer bi se radovi odvijali noću.
„U ovom trenutku nemamo procenu koliko bi ti radovi koštali, a radovi bi se izvodili zbog toga što je došlo vreme za zamenu projektovanih drvenih pragova koji su izašli iz garantnog roka. Radovi će se izvoditi po odobrenom projektu“, naveli su iz GSP-a, ne precizirajući ko je projekat odobrio.
Ovim odgovorima iz GSP-a su potvrđena nezvanična saznanja eKapije da će na tramvajskom koridoru na Mostu na Adi morati da se menjaju pragovi ugrađeni pre samo šest godina na pruzi preko mosta koja je u redovan saobraćaj puštena 5. jula 2019. godine.
Ovakva najava iz GSP-a, kako piše eKapija, sugeriše da se neće raditi investiciono održavanje koje podrazumeva detaljnu sanaciju i zamenu, nego klasično redovno održavanje tramvajske pruge u okviru koje se menja manji broj najkritičnijih, najoštećenijih to jest dotrajalih pragova novim, takođe drvenim. To je posao koji je i ranije na tramvajskoj pruzi na ovom mostu radio GSP.
Most na Adi Foto: Shutterstock