Потпредседник Независног синдиката радника Ласте Драган Филиповић започео је штрајк глађу у кругу овог саобраћајног предузећа. Штрајкује, каже, зашто што поједине државне институције намерно урушавају Ласту, стопирајући јој кредит за који испуњава услове и који може редовно да отплаћује. „Нисмо обнављали возни парк, кад падне први мраз и температура испод нуле – возила ће стати“, поручује он.
„Ово је лични чин, немам подршку ниједног свог члана – чак и они који су се бунили и причали да ће подржати штрајк и придружити се – уплашени су. Јер, кад се побуниш – одмах добијаш премештај, шаљу те у друге погоне на испомоћ“, започиње своју причу за портал Н1 Драган Филиповић, потпредседник Независног синдиката радника Ласте.
Циљ штрајка је, како каже, да јавност чује за проблеме у које је Ласта запала и у које све више тоне због стопирања кредита у банци.
„Ласта је, као компанија, тражила кредит од 56 милиона евра за опоравак предузећа. Све гаранције су достављене – гарантовали смо имовином и послом који имамо уговором са градом. Све је испуњено и све достављено што је тражено и речено нам је да испуњавамо услове. Онда нам је бивши генерални директор рекао да је министар финансија стопирао тај кредит“, наводи Филиповић.
Уместо кредита, којим би, како наводи, могли да плате заостале дугове радницима на име доприноса, затим добављаче, али и да обнове стари возни парк, држава им је дала помоћ до Нове године од 80 милиона динара месечно.
„Новац нам је доделило Министарство привреде – не знам зашто бацају туђе паре на тако нешто, јер смо од кредита могли да вратимо све дугове, и радницима, и држави, и добављачима, и да набавимо нова возила. Уместо кредита добили смо помоћ коју нисмо тражили. Ми нисмо тражили милостињу, већ новац на зајам, да га уложимо, опоравимо и све вратимо“, наводи наш саговорник.
Шта је разлог што не могу да добију кредит – не зна са сигурношћу да каже.
„Све указује на то да се Ласта намерно урушава и вероватно је план да се прода за мале паре или отера у стечај… Генерални директор је још 19. јуна поднео оставку који Надзорни одбор до данас није усвојио, док финансијског директора немамо дуже од годину дана. Стрела нам је узела превоз у Обреновцу, а исто нам се, по свему судећи, спрема и за Младеновац, – исто ће бити као кад смо изгубили потез 860“, наводи Филиповић, поручујући да ће прекинути штрајк уколико му се нико од колега не придружи.
Колико је стар возни парк
Потпредседник Независног синдиката радника Ласте Драган Филиповић истиче да ово саобраћајно предузеће не обнавља возни парк.
„Возни парк је јако стар, поготово у међуградском и међународном саобраћају где је просек два милиона пређених километара. А, замена постојећих возила новим је, у нормалним предузећима – на 500.000 пређених километара, када власници продају и купују нове аутобусе, то је тренутак кад крећу кварови – онда се возила продају“, објашњава наш саговорник.
Foto N1
Д.К Н1