Почетна » Сваки пут из маркета изађете преварени, ево и како

Сваки пут из маркета изађете преварени, ево и како

од admin
0 коментар

 Годинама је имала сто грама, а онда је почела нагло да „мршави“. Најпре је ослабила на 90, па 80, а сада има тек 75 грама.

Колико је чоколада тања нико није могао да види, јер је и даље била у истој амбалажи. Тим путем су кренуле и друге намирнице – готове супе, кесице тестенине, чипсеви… Паковања хране која се нуде купцима временом су бивала све лакша, али не и јефтинија, пишу Вечерње новости.

Данас на рафовима не постоји производ који нема своју „мршавију“ верзију. Код многих робних група, готово су нестале стандардне тежине, које су се деценијама продавале. Мањом грамажом произвођачи настоје да задрже купце, јер би многе повећањем цена изгубили.

“То је класична злоупотреба, јер формат је исти, а грамажа је мања”, каже Горан Паповић, председник Националне организације потрошача Србије (НОПС).

“Кесице супе су некад биле довољне за четири особе. Многе данас нису довољне ни за три тањира. А цена се није променила. Произвођачи тако имају двоструку добит. Смањили су трошкове, а цена није порасла. То је непоштена пословна пракса. С друге стране, на амбалажама су произвођачи написали праву тежину одређеног производа. Тиме су задовољили правилнике о декларисању”, објашњава он.

Потрошачи сматрају да су заварани, с обзиром на то да лакша паковања „наоко“ идентична онима на које смо годинама налазили на рафовима. Званично, нема преваре, јер је тежина правилно декларисана на сваком производу. Већина купаца, међутим, не проверава грамажу, а управо на такве навике рачунају и произвођачи.

“Ако је произвођач задржао величину амбалаже у којој је била упакована већа грамажа, онда је то сигурно довођење потрошача у заблуду”, каже Петар Богосављевић, председник Покрета потрошача.

“Ниједан купац неће сваки пут да проверава тежину одређеног артикла. За то би произвођачи требало да одговарају, ако не пред званичним судским органима, онда пред етичким организацијама. Реч је о неетичком увећању профита, на штету потрошача”, додаје он.

И млечне прерађевине су „мршавиле“. Чаша јогурта више нема 200 милилитара, већ само 180. Мајонези су са 200 „пали“ на 185 грама. Замрзнуто поврће у кесицама није тешко пола килограма, већ 450 грама. Ни кутија кекса не тежи више 300 грама, већ је прво пала на 240, па на 220 грама. Тестенине су се „стањиле“ са 500 на 400 грама.

Кршења закона овде нема, али се триковима обмањују потрошачи. У стандардном паковању на које су купци навикли, произвођачи нуде лакше производе и то по цени истој као за „тежи“ производ. Купци с разлогом питају да ли је реч о скривеном поскупљењу.

ВЕЧЕРЊЕ НОВОСТИ/Б92

Можда ти се свиди

Оставите коментар