Док у августу није забележен ни један случај помињања речи „литијум“ на телевизији К1, до 22. септембра ова реч појавила се на поменутом каналу чак 618 пута, по чему је поменута медијска кућа преузела вођство у односу на друге телевизије, показују подаци Бироа за друштвена истраживања (БИРОДИ) у које је „Данас“ имао увид.
У августу се на првом месту нашла телевизија Информер, потом Н1, Тањуг, Нова С, Курир ТВ, Студио Б, Блиц ТВ, Еуронеwс Србија, а на самом крају налазили су се телевизија К1 и Инсајдер ТВ, пише Данас.рс.
Ипак, ситуације се у прве две декаде септембра значајно променила, будући да је телевизија К1 избила на убедљиво чело са 618 помињања, а иза које се налази Н1 телевизија са 468 забележених случајева.
Занимљиво је и да, гледајући појединачне дане у августу, највише је пута „литијум“ поменут 11. августа, када је више стотина људи протестовало у Београду због притварања тројице активиста који су дан раније учествовали у блокадама и демонстрацијама против ископавања литијума, а у склопу великог протеста који је почео на Теразијама 10. августа.
Током 11. августа реч литијум у оквиру мониторинга појавила се 270 пута – 151 пут на Информер ТВ, 67 пута на Н1, 33 пута на Тањуг ТВ и 19 пута на Новој С.
Свеукупно, реч је забележена током августа 3.503 пута на кабловским каналима, док је у дневнику пет телевизија са националном фреквенцијом и две телевизије Јунајтед групе забележена чак 1.097 пута у августу.
Иако септембар још није готов, до 22. реч се на кабловским каналима појавила чак 2.400 пута, а у дневницима 472 пута.
РЕМ би требало да провери наглу промену код К1
Извршни директор БИРОДИ Зоран Гавриловић за Данас истиче да би на овакву драстичну промену требало да реагује Регулаторно тело за електронске медије (РЕМ).
„Очито је да постоји неки разлог због ког је дошло до промене. К1 телевизија до почетка септембра скоро да се није бавила литијумом. У августу су имали нула помињања, уопште се нису тиме бавили, након чега су кренули у неку врсту кампање. Због тога мислим да је ово питање којим РЕМ треба да се позабави“, указује он.
Како је додао, не жели да спекулише, али да су се поједина питања сама наметнула.
„Шта је то утицало да се промени уређивачка политика? Да ли је постојала можда нека стимулација? Да ли је ту био неки притисак? Не желим да спекулишем. К1 је, на крају, део мреже чији је део и Тањуг, па да видимо о чему се ради. Можда је у питању утицај на независну уређивачку политику. У целом периоду мониторинга ми никада нисмо имали овако наглу промену извештавања“, наглашава Гавриловић.
По статистикама, како објашњава извршни директор БИРОДИ-а, тема литијума доминира на Н1 и Новој С, али највише прилога у августу имала је “Информер ТВ”.
„Очито је да се Информер највише бави том темом, односно најчешће помиње реч литијум“, додао је саговорник и напоменуо да је индикатор током мониторинга помињање речи литијум.
Где је ту РТС?
Радио телевизија Србије у оба месеца налази се при крају табеле, а Гавриловић објашњава да делује као да РТС гледа да се измакне од саме теме.
Ипак, недавно одржана дебата у оквиру емисије “Таковска 10”, у којој су учествовали професори физичке хемије Дејан Илић и Вера Дондур, професор хидрогеологије Зоран Стевановић и професор рударства Динко Кнежевић, а на тему Пројекта „Јадар“, за Гавриловића представља пријатно изненађење.
“То што је урадио РТС је невиђени искорак. Ми то до сада нисмо имали. Једна разумна, аргументована, стручна расправа са водитељем који је до пред крај пробао да буде неутралан, што се видело из самих питања, наглашавања, аргументације… То је нешто што је нама потребно”, каже Гавриловић.
Колико се у телевизијским дневницима често помиње реч „литијум“?
Према подацима из мониторинга БИРОДИ-а, у августу највише се пута реч “литијум” нашла у дневнику Нове С.
Готово изједначене, следе телевизије Пинк и Н1, а потом и Б92.
Двоцифрени број помињања у дневницима забележен је на телевизијама ПрваТВ, РТС и Хаппy.
Компанија Јоване Јоксимовић и Мање Грчић недавно добиле уговор са компанијом „Србијавоз“
Подсећамо, маркетиншка агенција „Мајо публиц“, која се налази у власништву Јоване Јоксимовић и Мање Грчић, добила је два посла од „Србијавоза“ – оба током јула, у свега неколико дана разлике.
Један уговор односи се на пласирање и дистрибуцију информација за јавност (ПР стратегију), док се други односи на одржавање друштвених мрежа и израду садржаја, а чија укупна вредност износи 7.171.200 динара, односно око 61.300 евра, са ПДВ-ом.
Foto:Shutterstock