Почетна » Твитер 10 медија из Србије, међу којима и РТС, означио као оне чију уређивачку политику контролише држава

Твитер 10 медија из Србије, међу којима и РТС, означио као оне чију уређивачку политику контролише држава

од admin
0 коментар

 

Десет медија из Србије, међу којима је и РТС, од викенда су на Твитеру означени као „медији који сарађују са Владом Србије“.

Поред РТС-а, ову ознаку носе налози Тањуга, Политике, Курира, Информера, Српског телеграфа, те телевизија Пинк, Б92, Прва и Хепи.

У саопштењу Твитера још из августа 2020, када су оваква правила уведена на тој платформи, наводи се да су медији повезани са Владом они у којима држава има контролу над уређивачком политиком.

„Медији повезани са државом дефинисани су као медији у којима држава контролише уређивачки садржај кроз финансијска средства, директне или индиректне политичке притиске и/или контролу над производњом и дистрибуцијом. За разлику од независних медија, медији повезани са државом често користе своје вести као средство за унапређење политичке агенде. Верујемо да људи имају право да знају када је медијски налог директно или индиректно повезан са државом“, стоји у саопштењу Твитера.

Новинар БИРН-а Радмило Марковић, који је уочио ову промену на Твитеру када су у питању медији из Србије, каже за Цензоловку да обележавање великог броја домаћих медија да „сарађују са Владом Србије“ неће ништа променити у њиховој уређивачкој политици, јер им то обележје неће умањити ни приходе нити повлашћен положај у држави.

„За људе који иоле редовно прате медије, није никакво изненађење да ти, формално приватни медији, ‘сарађују са Владом’, пошто они заправо нису ништа друго до партијска пропагандна гласила. Упадљиво је да међу означеним медијима недостају још неки већи – попут Вечерњих новости, листа Ало или Објектива – и доста мањих, тако да је слика, када се сви они ставе на гомилу, збиља поражавајућа по медијску слику у земљи“, објашњава Марковић и подсећа да удео публике на Твитеру није велики, тако да штете по углед ових медија готово да и неће бити.

Поред налога медија, овом новином обухваћени су и појединци, попут уредника или угледних новинара, који су повезани са означеним медијским субјектима.

Поставља се питање критеријума које је Твитер узео у обзир.

„И док је на први поглед очито да сви означени медији и те како заслужују такву етикету, остаје нејасно на основу чега је Твитер ово одлучио: недостаје информација о томе које је податке Твитер користио да би обележавао овакве медије. Но, како год, мислим да Твитер овим потезом грађанима Србије није открио ништа ново, нити ће било шта променити у понашању ових медија“, сматра Марковић.

Твитер наводи да убудуће ови налози неће имати подршку мреже у смислу препорука, обавештења (нотификација) и претраге.

Нова пракса се засад примењује и за налоге из Кине, Француске, Русије, Уједињеног Краљевства, САД, Канаде, Немачке, Италије, Јапана, Кубе, Еквадора, Египта, Хондураса, Индонезије, Ирана, Саудијске Арабије, Србије, Шпаније, Тајланда, Турске и Уједињених Арапских Емирата. Како најављују на овој друштвеној мрежи, листа земаља ће бити продужена.

Ознаку медија који сарађује са државом од сада носе и познати светски медијски сервиси, као што су руски Спутњик и РИА Новости, иранска агенција Ирна или кинеска ЦЦТВ.

Ивана Крагуљ     Цензоловка

Можда ти се свиди

Оставите коментар