Крајем септембра требало би да почне да ради нова аутобуска станица међумесног саобраћаја на Новом Београду. Треба да буде отворена и станица Југ на Душановцу, за аутобусе који саобраћају ка градовима на југу и истоку Србије. Иако ће ускоро почети да прима путнике, делује да станица на Новом Београду није завршена.
„Сигурно је, да станица, кад год да се отвори, крајем септембра или почетком октобра, неће бити у потпуности спремна. Можда ће да испуни минималне услове за пресељење, дакле перонски део за пријем путника и аутобуса, али неће имати станичну зграду ко зна до када. Имаће импровизовану станичну зграду која дефинитивно неће имати довољно простора ни за путнике, ни за опслуживање путника када је реч о шалтер сали.“, каже за Н1 новинар портала „еКапија“.
Станица која ускоро почиње да ради ће такође бити полазиште и за приградске и за међународне линије.
„Када је 2017. године потписан уговор о заједничкој изградњи са БАС-ом, речено је да ће све бити спремно до 2019 године, и да ће ово бити место и за туристичке аутобусе. Последње што смо чули од градских власти је да се планира да полазиште и одредиште туристичких аутобуса буде тзв. станица ‘Југ’, односно оно што се планира за долазак и одлазак аутобуса са југа, истока и југоистока Србије. Дакле, надлежни се не држе планова који су били најављени“, наводи Алексић.
Стиче се утисак да „Југ“ неће бити класична станица него паркинг простор.
„Вероватно надлежни сада већ то морају да признају. Јасно је да то нема услове да се назове станичним комплексом. … то не тврдим ја него и стручњаци који кажу да морају да постоје одређени стандарди да би нешто могло да се назове станицом“, казао је Алексић.
Бесмислена забрана да међуградски аутобуси прелазе преко Газеле
Градски секретаријат за саобраћај је саопштио да ће, у циљу смањења гужви, забранити да преко Газеле прелазе аутобуси међуградских линија.
„Од свих аргумента на тему отварања нове станице, чини ми се да је то најбесмисленији аргумент. Ти аутобуси до сада и нису прелазили Газелу, а чак и да се то дозволи, што би било пожељно, њихово учешће је минимално. Знамо колико хиљада аутомобила прелази Газелу сваки дан, а број аутобуса ни близу није такав…Када је реч о аутобусима са југа, и превозници и стручњаци смтрају да ће то наштетити и путницима и превозницима, јер ће се губити додатно време“, рекао је за Н1 Дејан Алексић.
Foto PrintskrinN1