Више од трећине грађана у претходне три године није могло да добије услугу у државној здравственој установи, показују резултати НАЛЕД-овог истраживања „Задовољство грађана јавним здравственим системом“.
Њих 34 одсто казало је да није било доступних термина за дату услугу, а 33 одсто изјаснило се да здравствена услуга није била хитно потребна, а да је време чекања на њу било предуго.
Трећина пацијената су чекали дуже од месец дана за преглед код лекара специјалисте, а 11 одсто је рекло да им термин уопште није заказан. Више од половине испитаника (55 одсто) до прегледа је дошло за мање од месец дана.
Више од половине испитаника задовољно је квалитетом здравствених услуга. Најзадовољнији су они изнад 60 година, док је незадовљство најизражениј код грађана од 30 до 44 године и запослених, преноси Нова економија.
Као највећи проблем, на шта се жали близу две трећине грађана, истиче се лоша организација здравствених установа. На дургом месту налази се недостатак стручних кадрова и недовољна мотивисаност и посвећеност здравствених радника, које као проблем наводи близу трећине грађана.
Грађани прегледе најчешће заказују одласком у дом здравља или телефоном. Тек седам одсто испитаника који су у последњих пет година посећивали државне здравствене установе су прегледе заказивали преко онлајн сервиса.
Више од половине грађана је рекло да су код себе увек морали да имају претходну здрасвтвену документацију у папиру, зато што лекари нису могли да је виде у електронском облику у систему.
Када је реч о дигиталним сервисима у здравству, грађанима је најпознатији еРецепт за који је више од две трећине чуло и зна чему служи, док је тек нешто мањи удео њих имало и прилике да користи овај сервис.
Foto: Shutterstock
Нова економија Нова