Ученици Прве београдске гимназије изнели су своје предлоге за решење ситуације након догађаја у Основној школи „Владислав Рибникар“ у Београду међу којима је и да држава пружи адекватну реакцију и „одреши наставничке руке“ кроз снижавање толеранције према ученицима и повећањем плата у просвети.
„Дубоко смо потресени догађајем који се догодио у ОШ ‘Владислав Рибникар’, верујемо, као и сви. Ово је заиста неописива трагедија која треба да буде последњи шамар и опомена нашем друштву да се пробудимо. Млади смо и на нашим плећима се налази одговорност да мењамо овакав систем у којем живимо и да се боримо за боље сутра – сутра у којем нећемо стрепети да пустимо своју децу у школу, за просвету у којој се зна ко је професор, а ко ученик и за државу из које нећемо желети да одемо, него да се дичимо њоме. Овај случај треба да буде освешћење, као и повод и позив на промену“, наводе ученици ове београдске школе.
Они сматрају да је васпитање деце од стране родитеља нешто што изостаје у мањој или већој мери, као и секундарно васпитавање које деца треба да стекну у школи уз своје учитеље, наставнике и професоре.
„Захтевамо да се пооштре казне које ученици добијају услед непримереног понашања како би били свеснији последица онога што чине. Самим тим тражимо и да се смањи праг толеранције за избацивање ученика из школе јер то може да одврати ученика од прављења лоших одлука јер је свеснији нежељене последице. Приоритет мора да нам буде заштита угрожених професора који бивају константно нападнути правима ученика који пре свега не поштују своје дужности и обавезе“наводе они.
Ученици Прве београдске оцењују да је неопходно повратити углед просвети и у овом светлу, чиме бисмо привукли и већи број студената који би се школовали за рад у школству.
„Такође, сусрећемо се све више са потпуно демотивисаним професорима који услед ниске плаћености и везаности руку све више губе почетни ентузијазам и одустају од пружања максимума својим ученицима. Позивамо вас да се сетимо сви да улагањем у просвету ми улажемо у дуготрајну инвестицију, у највредније што држава има – у будуће генерације – на којима као што сви знамо, остаје свет сутра“, пишу ученици.
Они предлажу увођење новог школског предмета на ком би се говорило о изградњи међуљудских односа, исправном и погрешном, субјективном и објективном, изградњи дисциплине, поштовању, дужностима појединца према породици, пријатељима и друштву и личном доприносу и важности општег добра код појединца, као и основним животним вештинама попут припремања хране, замене сијалица.
Траже да се фокус стави на важне запостављене предметиме као што су музичка култура и физичко васпитање, смањити оптерећење наставника како би се усредсредили на васпитно-образовни рад. Увођење превентивних психолошких прегледа и разговора за све ученике једном годишње:
Међу предлозима су систематски прегледи за ученике који би укључивао и проверу менталног здравља, смањење притиска на ученике у виду оцењивања, спровођење закона о минималној удаљености кладионица од школских установа, забрана ријалити програма, строжа контрола медиских садржаја на националном фреквенцијом, насловних страна таблоида и штампаних медија – забрана насиља и приказивања неприкладног садржаја попут голотиње или потресних сцена на насловним странама.
Ученици траже санкционисање за све који користе говор мржње, подстичу и одобравају насиље у школама на друштвеним мрежама и у другим медијима, као и забрану промовисања неприкладних вредности кроз музику и уметност на јавним местима.
foto N1
Н1 Београд, Зелена учионица