ГРАДСКИ и приградски превозници добили су допис у коме се обавештавају да ће „Кенткарт“ разместити апарате за оверу карата „ради уређења протока путника“
Градски и приградски превозници добили су од Секретаријата за јавни превоз допис у коме се обавештавају да ће „Кенткарт“ разместити апарате за оверу карата „ради уређења протока путника у возилу“.
Ипак, на основу овог обавештења, чини се да ће, када апарати буду размештени, организација уласка у возило и изласка из њега бити нешто другачија од најављиване, односно да се неће улазити искључиво на предња врата.
Јер, како стоји у допису упућеном превозницима, „Кенткарт“ ће апарате разместити тако што ће у зглобним возилима валидатор инсталиран код других врата бити померен код првих, а онај који је код трећих биће померен код задњих. У соло возилима валидатор код средњих врата биће измештен код задњих.
Овакво размештање упућује да ће, уколико се валидатори из средине помере ка предњим и задњим вратима, улазак и овера карата бити и код предњих и код задњих врата.
Улаз на прва и задња врата
На основу овога изгледа и да ће путници бити усмеравани да излазе на средња врата где валидатора убудуће неће ни бити.
За разлику од Београда, правила уласка, изласка и овере карата заживела су, делимично, у Новом Саду. Многи путници, нарочито када нису гужве, улазе на предња врата, купују карту код возача или оверавају месечну и тек онда пролазе.
Има и оних који улазе на средња, па и задња врата, али исто, када уђе већина оверава карте код средњих или задњих врата. Не поштују сви ни правило изласка, има шверцовања и тамо, али очито је да се у Српској Атини у превозу знатно више поштују правила.
Систем претплатних карата мора да се промени
– Кључна је наплата карата, да новац који се запосленима исплаћује за ове намене буде директно уплаћиван за маркице и да не може да се искористи ни за шта друго. Када би се увело то правило, самим тим би више од 60 одсто путника имало плаћен месечни превоз и за решавање проблема неплаћања карата би остало оних тридесетак одсто – сматра Драго Тошић, директор Конзорцијума приватних превозника.
2 коментари
Prvo treba obezbediti autobuse, tako da bude optimalan broj ljudi u istima, a ne da stoje jedni drugi na glavama. Koliko samo treba vremena da se udje u autobus i valkdira karta na ovaj nacin? Pa to niko nigde stici nece na vreme.
A zašto ovakvi komentari. U Luxembourg se prevoz ne plaća a 100% je bolje organizovaniji. Sramota za Srbiju