Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић изјавио је да данас почиње замена комплетне сигнализације на деоници од петље Добановци до петље Бубањ Поток која је донедавно била ауто-пут, али је уредбом Владе Србије преименована у мото-пут.
„Зелене табле ћемо заменити плавим, а то ће се радити 50 дана. Заменићемо 318 знакова, 25 великих табли и оно што би возачи требало да знају, с обзиром да ће ту сада бити постављена нова саобраћајна сиганализација, дозвољена брзина на мото-путу је 100 километара на сат, а кроз насељено место 80 километара на сат”, рекао је он за Јутарњи програм РТС-а.
То, додао је, значи да је од петље Добановци до петље Бубањ Поток, што је траса овог мото-пута, могуће возити брзином до 100 километара на сат, што је примерено градским условима, док је кроз сам град могуће возити 80 километара на сат.
“Остаје зауставна трака која се користи за Хитну помоћ, полицију. Уколико Град Београд буде изразио жељу, можемо да причамо о томе да се та трака користи и за јавни превоз. Ми смо отворени за разговор јер можда је могуће убрзати јавни превоз коришћењем ове траке, али тај предлог мора да потекне од онога ко организује градски јавни превоз”, рекао је Весић.
Подсетио је да је Влада Србије усвојила уредбу о категоризацији државних путева којом су, по први пут у нашој земљи, уведени нови путеви, то јест мото-путеви.
“То су брзе саобраћајнице и ми сада градимо неколико таквих саобраћајница, које нису ауто-путеви”, истакао је он.
Навео је да се ради брза саобраћајница између Лознице и Шапца, која би требало да буде завршена до краја године, затим Дунавски коридор, брза саобраћајница “Осмех Војводине” која ће ићи од Бачког Брега до Српске Црње, као и Фрушкогорски коридор.
“То су све брзе саобраћајнице на којима ће бити успостављен другачији режим наплате у односу на ауто-пут”, рекао је Весић.
Навео је да је у том смислу било неопходно да се уведе нова категорија путева што је, како је истакао, урађено, пре свега, због безбедности на путевима.
Foto: Goran Srdanov/Nova.rs