Ријалити шоу програми, из неког разлога, никада нису били популарнији у Србији. Некада су се истовремено емитовала највише два ријалити програма. Међутим, сада имамо чак четири! Дај народу хлеба и игара да заборави на катасрофално стање у држави.
Слободан Милошевић је био генијалан човек. Он је деведесетих година преко “Пинка” спречио масовне грађанске устанке због катастрофалне економске ситуације у земљи.
Дао је народу забаву, музику, певаљке, јефтине серије, шаренило, простаклук, проституцију преко малих екрана, шунд, кич… Дао је народу оно што је народу психолошки било потребно. Народу је требала забава, односно, паралелни универзум у којем је све било лепо, бајно и сјајно. Тако је и настао назив “Пинк” телевизије. Народ је морао да гледа своју пропаст кроз ружичасте наочаре.
Упалило му је. Народ је једно време био омађијан.
Доласком Александра Вучића на власт, та психолошка техника, која је позната по метафори “Дај народу хлеба и игара”, доживела је шизофрену експанзију.
Некада је само “ружичаста” телевизија емитовала шунд, кич и неукус. Међутим, данас је ситуација у потпуности друкчија. Сада све националне телевизије емитују шунд, кич и неукус.
Данас имамо на “Пинку” ријалити програм “Фарма”. На ТВ “Хаппy” истовремено се емитују “Малдиви” и “Парови”, а у најави је и повратак “Великог брата” на ТВ “Прва” и ТВ “Б92″. Има ли Србија још једну националну телевизију? Нема! Све телевизије су окупиране!
Да се вратимо на деведесете.
Сви се сећате како се тада живело. Тада смо имали само једну телевизију која нас је преко забаве и музике удаљавала од реалности. Данас то раде све телевизије са националном фреквенцијом!
Једначина:
– Слободан Милошевић, инфлација, санкције, бомбардовање – телевизија “Пинк”
– Александар Вучић, добра економија, највећи раст икада – ТВ “Пинк”, “Хаппy”, “Б92″, “Прва”
Ако се водимо овом логиком, горе нам је са Александом Вучићем него што нам је било са Слободаном Милошевићем! Милошевићу је била потребна само једна телевизија да смири народ, а Александру Вучић су потребна чак четири!
Лицемерни медији
Ријалити куга захватила је све националне телевизије. Не једну, две или три, већ све четири националне телевизије!
Можда је ситуација друкчија када је реч о штампаним медијима. Шта раде штампани медији?
Штампани медији преносе детаље из ријалити програма као да се ради о правим, истинитим вестима од суштинског значаја!
Уместо да избегавају извештавање о актерима режираних ријалити програма, штампани медији нас подсећају на најзанимљивије сцене, свађе, секс афере и туче. Штавише, то су најпопуларније вести на интернет издањима штампаних медија.
Тако, на пример, имамо интернет издање “Курира” како извештава о томе да је Маја Николић “спуцала” Кристијана Голубовића поручивши му да је потребно да “депилира дупе како би му лакше ушао”. Одмах поред те “вест” видећете извештај са скупа који су спонтано организовали грађани са поруком “Хоћемо културу, а не реалитy”.
Слична је ситуација и са “Блицом”. Прочитаћете извештај о томе ко је Кристијану Голубовићу подметнуо да се повреди на “Фарми”. С друге стране, као и на сајту “Курир”, једна од најчитанијих вести јесте протест грађана због ријалити програма.
Драги медији, одлучите се! Или ћете извештавати о намештеним сценама из ријалити програма или ћете се залагати за укидање ријалити програма.
Како ћете игнорисати ријалити програме када су њихове продукције закупиле најскупље рекламне позиције у вашим новинама?!
Опет се враћамо на деведесете. Милошевић је на располагању имао само једну телевизију. Вучић нас спутава да размишљамо о реалности преко четири телевизије, док им штампани медији пружају потпору.
Стање и понашање медија по правилу осликава социјалну и економску ситуацију у једној држави. Пошто знате какви су наши медији, сами донесите закључак о томе каква нам је социјална и економска ситуација у држави.