За проблем арматуре на станици Прокоп знало се и пре 10 година. То показује статички прорачун Саобраћајног института ЦИП из августа 2015, који је јуче објавио уредник сајта Беобуилд. Он је урађен за потребе изградње објеката на плочи према идејном решењу који је овај институт припремио, а које је подразумевало градњу станичне зграде, тржног центра и гараже.
Додуше, аутор прорачуна се у закључку делимично ограђује и наводи да се у изради ове анализе „није располагало са комплетним увидом у постојеће стање (детаљи геометрије и армирања пре свега)“.
„Напротив, постојали су подаци о постојећем стању само за мањи број карактеристичних локација у постојећој конструкцији. Да би се извео поуздан закључак, потребно је да се изврши комплетнији увид у изведено стање у свим деловима конструкције“, наводи се у прорачуну.
Ипак, генерални закључак је да не постоји проблем у носивости конструкције и да делови у којима је уочено да недостаје арматура могу да се санирају. Зато је оцена да би плоча станице Прокоп и стубови испод ње могли да понесу предвиђене објекте.
Мања спратност
Према идејном решењу ЦИП-а, у средини плоче требало је да буде изграђена станична зграда (на истом месту као и садашња). Простор од станичне зграде до краја плоче у правцу Дедиња односно стадиона Партизана заузимао би тржни центар. Мањи део тог тржног центра био би изграђен и са друге стране станичне зграде (у правцу Сењака односно сајма). Остатак простора на плочи у правцу Сењака заузела би гаража.
Садашња станична зграда има само један ниво јер је изграђена као наткривени трг. Станична зграда ЦИП-а требало је да буде П+2 односно да има приземље и још два нивоа. На исти начин односно П+2 требало је да има и тржни центар.
Опширније читајте на Форбес.
Prokop Foto:Goran Srdanov /Nova.rs