Почетна » Заказивање прегледа и даље немогућа мисија: „Како је могуће да се за сат времена разграбе термини за цео месец“

Заказивање прегледа и даље немогућа мисија: „Како је могуће да се за сат времена разграбе термини за цео месец“

од Други Пишу
0 коментар

Крајем прошле године, у српско здравство уведена је промена – заказивање специјалистичких прегледа могуће је обавити сваког дана, уместо од 1. до 5. у месецу како је налагала дотадашња пракса. Међутим, систем још увек није профункционисао, па је и министарка здравља Даница Грујичић ове недеље изјавила да “ситуација са заказивањем прегледа код специјалиста још увек није довољно добра”. Томе у прилог говори и један случај из Дома здравља Врачар, о коме је обавестило удружење потрошача “Ефектива”.

Како је за Нова.рс рекао председник овог удружења Дејан Гавриловић, пацијенткиња М.Г. је у среду, 25. јануара отишла у Дом здравља Врачар како би заказала ултразвук.

Будући да је пракса у овом дому здравља таква да се прегледи заказују последњег петка у месецу, за наредни месец, пацијенткињи је речено да дође у петак, 27. јануара.

“Она је у 8:15 већ била у дому здравља, а они раде од 7. Међутим, иста особа која јој је у среду рекла да дође у петак, рекла јој је да је закаснила и да су сви термини за наредни месец већ попуњени”, објашњава Гавриловић.

Оно што није јасно, додаје Гавриловић, јесте – како је могуће да се сви термини за наредних месец дана разграбе у сат времена.

“Ако их већ у среду није било, зашто одмах нису рекли да их нема, него је пацијенткиња морала да долази у петак?”, пита се Гавриловић.

Он истиче да се много грађана бори са овим проблемом, широм здравственог система, а да није реткост да лекари, под изговором недостатка термина, нуде пацијентима своје услуге приватно како не би чекали.

“Овде је магнетна резонанца немогућа мисија, а исто важи и за операције. А онда, када термина нема, лекари кажу ‘ко зна када ћете доћи на ред, ево моја визит карта, могу то да вам урадим приватно’”, објашњава Гавриловић.

Иако се Ефектива бави првенствено проблемима потрошача, Гавриловић каже да се с времена на време баве и оваквим проблемима са којима се грађани често сусрећу, те да ће ову тему “истерати до краја”, како би дошао до одговора шта је разлог због ког се у поменутом дому здравља овакве ствари дешавају често.

Подсетимо, министарка здравља Даница Грујичић ове недеље је рекла да ситуација са заказивањем специјалистичких прегледа још увек није добра, посебно када је реч о гастроентеролошким и ендоскопским прегледима, али да ће бити нормализована у другој половини фебруара.

Она је навела да је велики проблем и заказивање магнетне резонанце, као и да су приоритет онколошки пацијенти.

Теодора Николић    Нова

 

Можда ти се свиди

Оставите коментар