Почетна » ЗАМЕНА ШИНА ОД „ЦВЕТКА“ ДО УСТАНИЧКЕ: Припреме за обнову трамвајске мреже дуге два километра на Булевару краља Александра почеле тендером

ЗАМЕНА ШИНА ОД „ЦВЕТКА“ ДО УСТАНИЧКЕ: Припреме за обнову трамвајске мреже дуге два километра на Булевару краља Александра почеле тендером

од Други Пишу
0 коментар

Два километра дуга трамвајска деоница Булевара краља Александра, од Цветкове пијаце до Устаничке улице, биће ускоро реконструисана, пошто је Секретаријат за инвестиције расписао тендер за израду техничке документације, који ће бити отворен до 1. фебруара.

Једна од најдотрајалијих деоница трамвајске пруге у главном граду обновиће се у постојећем стању, а у оквиру будућих радова биће комплетно замењени коловоз, баштице и контактна мрежа. За радове је у предстојеће две године из буџета опредељено око две милијарде динара. Међутим, од некад планираног проширење Булевара, ништа.

Покретањем пројекта у постојећем стању долази се до закључка да дугоочекивано и најављивано проширење Булевара краља Александра још дуго неће бити реализовано. На самој траси обухваћеној радовима налазе се и две окретнице, „Смедеревски пут“ и „Устаничка“, које ће такође бити уређене са свом пратећом инфраструктуром. Овим делом Булевара краља Александра иду трамвајске линије 5, 6, 7 и 14 и аутобуске 309, 46 и 20, као и линије које пролазе улицама Господара Вучића, Вјекослава Ковача, Дескашевом и Мите Ружића – 309, 46, 55 и 20.

Главни разлог зашто се константно одлаже проширење дела најдужег градског булевара јесу објекти који се налазе на самој траси. Експропријација земљишта и рушење појединих кућа и радионица била би изузетно скупа и лако би могла вишеструко да надмаши грађевинску цену пројекта. Свакако, додатни проблем представља изградња високих зграда уз прометне булеваре, па њихово проширење постаје немогуће. Давни план урбаниста био је да и овај део значајне градске артерије на оси исток-запад добије четири коловозне траке, уз трамвајске колосеке у средини, али се расељавање објеката које треба уклонити показало као превелик финансијски залогај, мерен десетинама милиона евра.

Како су ранијих година истицали градски челници, свакако главни разлог заобилажења проширења у широком луку јесте недостатак новца у градској каси за откуп земљишта. Такође, раније се често помињао измењен План детаљне регулације из 2004. године код раскрснице са Устаничком улицом, где је легално дозвољена градња бројних објеката. Због тога се грађани који гравитирају ка Гроцкој једва мимоилазе, што представља велике проблеме, посебно у преподневним и послеподневним шпицевима.

Идентично Булевару, велика и темељна реконструкција Улице војводе Степе из 2016. године такође није обухватила ширење саобраћајнице, иако је највећи део објеката већ изграђен у новој регулацији.

СЛИЧНИ ПРОЈЕКТИ

СЛИЧНИ пројекти оном на Булевару краља Александра очекују се и за Булевар деспота Стефана, Вишњичку, Тошин бунар, Александра Дубчека/Угриновачка, Николе Тесле/Владимира Поповића… Ипак, готово ниједна од тих улица неће бити проширена, управо због бројних објеката који су никли уз саме саобраћајнице.

Ш. Маровић    Новости

Можда ти се свиди

Оставите коментар