Железничка станица у Новом Саду, са које се 1. новембра 2024. године срушила надстрешница која је убила 16 људи, мора да прође испитивање статике зграде после чега ће бити срушена, реконсутрисана или делимично коришћена где је потпуно безбедна, изјавила је министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Александра Софронијевић.
„Као што је шира јавност и упозната, дошло је до захтева Вишег суда у Новом Саду за проширењем односно за допуном оптужнице и тај допуњен истражни поступак је још у току. Паралелно са тим имамо забрану уласка у станичну зграду и паралелно са тим је дат налог да се испита укупна статика станичне зграде у Новом Саду“, рекла је Софронијевићева за Тањуг на питање шта се тренутно дешава са зградом Железничке станице.
Она је казала да испитивање статике објекта физички још није могуће спровести због забране уласка у станичну зграду.
Како је рекла, док се не реше сва питања, станична зграда остаје у статусу кво без могућности уласка и провере комплетне статике постојеће зграде.
„У циљу успостављања саобраћаја постоје неке варијанте решења о којима се размишља и све ће зависити од налаза струке у ком је постојећем стању зграда. Тражиће се решења када се добије званично извештај шта можемо од те зграде. Да ли је за рушење, да ли је за реконструкцију, што у овом тренутку не можемо знати. Међутим, разматрају се и нека друга решења, а то је да део који је потпуно безбедан, а то је перонски део са пролазом испод ходника, да се можда искористи као стајалиште кад се две државе (Србија и Мађарска) договоре о пуштању (брзе пруге) у путнички саобраћај у неком року“, рекла је Софронијевићева.
То је, додаје, део који је неспоран, али има и других предлога. Каже да ће сви предлози бити размотрени, а биће изабрано оно решење које је најсигурније и најквалитетније.
Упитана када ће бити отворена брза пруга од Новог Сада до Суботице, она је рекла да је грађевински пруга завршена када су у питању доњи и горњи строј пруге, као и да ће пруга бити отворена када буде завршена провера свих станичних зграда или само пруга без свих станица, а што би могло да се догодио већ у наредних месец или месеци и по дана.
Напоменула је да ће отварање пруге зависити и од усклађивања са Мађарском, која завршава своју деоницу.
„Сви смо свесни колико је била тешка и велика трагедија која се десила прошле године у Новом Саду и то је наравно зауставило пуштање у саобраћај ове деонице од Новог Сада до Суботице. Физичка реализација на тој прузи, кад је доњи и горњи строј пруге у питању, износи 100 одсто. Ту нема шта више да се ради. Када су станичне зграде у питању, после ове трагедије која се десила, дат је налог да се провере све станичне зграде и тај поступак је тренутно у току“, навела је министарка.
Нагласила је да је изграђена и нова станична зграда Врбас Нова која је, према њеним речима, објекат за понос, опремљен свим потребним уређајима да путници квалитетно проведу време до поласка на своју дестинацију, док се остале станице на том потезу тренутно проверавају.
Министарка је нагласила да се воз неће пустити у саобраћај без издате употребне дозволе.
„Шта то значи? Да су сви радови изведени у складу са техничком документацијом и да је њихово пуштање у саобраћај сигурно и безбедно. Изузетан је интерес да се ова пруга што пре пусти и спремни смо. И ја мислим да ћемо за месец, месец и по дана моћи да пустимо бар пругу и сигурна сам ће железничка станица Суботица, где се већ изводе радови, и железничка станица Врбас бити спремне“, рекла је она.
Напоменула је да ће се од Беогада до Будимпеште стизати за око три сата или три сата и 15 минута, као и да се сада ради на томе да се омогући царинска и пасошка контрола у Београду или Будимпешти односно док траје вожња, како се не би губило време.
На питање ли је циљ да наш део пруге буде отворен, као што је раније најављено, до 7. јула, Софронијевићева је рекла да се ради на томе, али да доста тога зависи и од мађарске стране, јер је то заједнички пројекат.
Foto Printskrin