Фирма повезана са Жељком Митровићем, која је била умешана у велики међународни скандал, отишла у стечај: Само једној банци дугује више од 12 милиона евра

bankadugovanjaer pinkfirmastecajzeljko mitrovic
Други Пишу
октобар 19, 2025

0 коментара

6 мин читања
28

Фирма Империаљет, која се бави ваздушним превозом путника, отишла је у стечај. Реч је заправо о некадашњој компанији Ер Пинк Жељка Митровића која је променила назив након што су јој приземљени авиони и дозволе одузете, а након великог међународног скандала. Само једној – АИК банци дугује више од 12 милиона евра.

Жељко Митровић је за потребе своје фирме „Ер Пинк“ раније подигао девет кредита чија је укупна вредност готово 36 милиона евра.

Након скандала са приземљењем авиона, „Ер Пинку“ су одузете дозволе за јавни превоз, а та компанија тражила је начин да превазиђе „кризу“, односно настави пословање.

За почетак променила је назив у „Империаљет“, а упоредо са тим долази и до промена у власничкој структури. Иако је са списка власника избрисан Жељко Митровић, он је ипак остао повезан са том компанијом.

Највећи власнички удео од 58 одсто има кипарска фирма Ицрон инвестментс лимитед. У евиденцији стварних власника раније је писало да иза компаније стоји Александар Илић са 32 одсто, Абед Ел Јаоуни са уделом од 36,99 посто и Владимир Петковић који је власник 27 одсто некадашњег Ер Пинка, али се налазио и на директорским позицијама у најмање четири Митровићеве фирме. На списку сувласника Империаљета су још две фирме Александар Илић и ИмпериалЈет Еуропе ГмбХ из Немачке.

Све ове промене међутим нису довеле до финансијске консолидације, јер некад успешна авио фирма није испуњавала своје обавезе. Стечај је предложила АИК банка, којој, како пише у образложењу, Империаљет дугује више од 12 милиона евра.

Кредити су подизани још 2016. у еврима и доларима. Тако по једном уговору кредит је износио 924.649 америчких долара, а исте године узет је још један зајам од 1.160.812 долара. Две године касније Ер Пинк подигао је нови кредит у износу од 339.266 евра, а 2019. 1.781.542 евра…

У образложењу пише да је априлу 2024. Империаљет „приступио дугу“ фирме Ентерприсе јет, чији је заправо и власник, по дугорочним кредитима, који су износили више милиона евра.

АИК банка је навела да дужник не може да одговори својим новчаним обавезама у року од 45 дана од њихове доспелости, будући да већ годину и по дана није измирио своје обавезе према договореним плановима отплате. Обавезе нису измирене ни након пријема опомене.

„Након проглашења свих обавеза доспелим, као последица раскида уговора, укупан износ доспелих обавеза према предлагачу (АИК банка) износе преко 12 милиона евра… Предлагач је предложио да суд решењем одреди мере обезбеђења ради спречавања промене имовног стања противника предлагача (Империаљет), из разлога што постоји реална опасност да ће противник предлагача располагати својом највреднијом имовином – авионима, на штету предлагача и осталих поверилаца пре отварања стечаја“, пише између осталог у образложењу.

Подсећамо, како је почетком прошле године објавио недељник “Радар”, због сумњи да озбиљно крше правила ЕУ о ваздушном саобраћају, надлежна Европска агенција за безбедност ваздушног саобраћаја (ЕАСА) покренула је истрагу, тачније ревизију дозвола за три српске приватне авио-компаније – две које су у власништву Жељка Митровића и једна Никола Петровића. Уместо да буде спроведена детаљна истрага у Србији, оне су Директорату за цивилно ваздухополовство вратиле дозволе, а потом су скинуте са листе овлашћених ваздухопловних оператера.

Радар је објавио да су представници ЕАСА на састанку са надлежнима у Србији изнели сумње да су Петровићева и Митровићеве компаније фалсификовали дужину летења и да су превозили олигархе из Русије, блиске режиму Владимира Путина, као и сумњив терет.

Željko Mitrović Foto:Antonio Ahel/ATAImages

Наташа Латковић   Нова

Последње