Кинеска фирма чија је службеница ухапшена због пада надстрешнице у Новом Саду добила посао пројектовања линије 3 београдског метроа

crdcnadstresnicanovi sad
Други Пишу
фебруар 10, 2025

0 коментара

6 мин читања
116

Кинеска компанија ЦРДЦ, главни пројектант реновирања пруге до Мађарске – укључујући и део везан за реновирање новосадске Железничке станице чија се надстрешница урушила 1. новембра прошле године усмртивши 15 особа – изабрана је за израду пројектно-техничке документације за линију 3 београдског метора, објављено је на званичном сајту Града Београда.

Како се наводи, у поступку јавне набавке за израду пројектно-техничке документације за линију 3 београдског метроа изабран је конзорцијум предвођен компанијом „ЦРДЦ – Кинеска корпорација за пројектовање железница”, огранак Београд Савски венац (China Railway Design Corporation Serbia), саопштено је из ЈКП-а „Београдски метро и воз”.

„У изабраној групи понуђача, поред ЦРДЦ-а као носиоца листе, налази се и реномирана компанија „Луис Бергер” д. о. о. са „Ко дизајн” д. о. о. Београд, уз подршку домаћих подизвођача. Уговор „Израда пројектно-техничке документације: Студија оправданости са идејним пројектом и са Студијом о процени утицаја на животну средину за линију 3 београдског метроа” потписали су јуче директор ЈКП-а „Београдски метро и воз” Андреја Младеновић и секретар за јавни превоз Града Београда Радован Кремић са Јен Џонгјином, у име огранка ЦРДЦ-а у Србији“, пише у саопштењу.

У истом тексту наводи се да је „вредност закљученог уговора 2.285.400.000,03 динара без ПДВ-а (2.742.480.000,04 динара са ПДВ-ом)“, односно око 19,5 милиона евра.

„Што је значајно ниже од процењене вредности од 2.950.000.000,00 динара без ПДВ-а. Овај успех представља резултат транспарентног и професионалног поступка, који је привукао водеће домаће и стране компаније из области пројектовања метро система. На јавни позив пристигле су четири понуде реномираних компанија, а изабрани понуђач остварио је највишу оцену. ЦРДЦ је више од 70 година водеће пројектантско предузеће у области железничког, градског и саобраћајног инжењеринга. Укупно су пројектовали више од 46.000 километара пруга, укључујући 11.000 километара брзих железница, као и метро линије и транспортна чворишта у многим градовима. Предузеће је сертификовано према ИСО9001 стандардима за квалитет, заштиту на раду и заштиту животне средине. ЦРДЦ има богато искуство у реализацији инфраструктурних пројеката у Републици Србији, што додатно гарантује квалитетну и професионалну израду Студије оправданости са идејним пројектом и Студијом о процени утицаја на животну средину за будућу линију 3 метро система у Београду“, наводи се у саопштењу.

Подсећамо, кинеска компанија ЦРДЦ, како је објавила Нова економија, из објављене документације везане за истрагу пада надстрешнице на Железничкој станици у Новом Саду, може се видети да је споразумом између Саобраћајног института ЦИП и ЦРДЦ-а дефинисано да кинеско предузеће има водећу улогу у организацији посла модернизације железнице.

ЦИП и ЦРДЦ су 2019. године склопили оквирни споразум о оснивању конзорцијума ради модернизације и реконструкције дела мађарско-српске железничке везе од Новог Сада до Келебије, подсећа портал 021.рс.

Део овог пројекта је управо реновирање Железничке станице у Новом Саду, које је минулих месеци фокус свих медија због чињенице да је у обрушавању надстрешнице на том објекту страдало 15 особа. Овај догађај био је повод за мосовне грађанске демонстрације и блокаде факултета свих највећих универзитета у Србији. У кривичној истрази која траје од 1. новембра ухапшено је више особа, међу којима је и службеница поменуте кинеске компаније, а оставке су поднели и бивши и актуелни министри саобраћаја и грађевине Томислав Момировић и Горан Весић, који је и сам хапшен у оквиру истраге.

Foto: Vladislav Mitić/Nova.rs

Михаило Јовићевић   Нова

Последње