Nova nabavka u Grockoj: 15 miliona dinara za reklamni materijal – da li se opet odeva „partijska vojska“?

budzetgrockajavne nabavkepolo majicereklamni materijal
Željko Matorčević
jun 4, 2025

0 komentara

5 min čitanja
161

Gradska opština Grocka nastavlja sa praksom izdašnih javnih nabavki, a najnovija u nizu je ugovor za „Reklamni materijal“ vredan gotovo 15 miliona dinara, tačnije 14.991.000,00 dinara sa PDV-om (oko 128.128 evra po trenutnom kursu). Ova odluka, doneta 26. februara 2025. godine, otvara brojna pitanja o svrsishodnosti i prioritetima lokalne vlasti, posebno kada se uđe u detalje specifikacije nabavljenog materijala.

Ugovor je dodeljen firmi „SDPS d.o.o. Beograd“ , nakon otvorenog postupka na koji se, zanimljivo, javio samo jedan ponuđač. Procenjena vrednost nabavke bila je 12.500.000,00 dinara bez PDV-a , a konačna ponuđena i prihvaćena cena je neznatno niža – 12.492.500,00 dinara bez PDV-a.

Hiljade majica za koga?

Ono što posebno privlači pažnju u obimnoj tehničkoj specifikaciji jeste količina tekstilnih proizvoda. Prema dokumentu, GO Grocka nabavlja čak:

  • 2.000 komada pamučnih polo majica sa logom GO Grocka.
  • 4.000 komada reklamnih majica (100% pamuk, teget ili plave boje) sa štampom loga GO Grocka na rukavu i leđima.

Ukupno 6.000 majica! Postavlja se logično pitanje: kome je namenjeno toliko reklamnih majica u opštini koja, prema poslednjim podacima, u samom naselju Grocka ima tek nešto više od 8.000 stanovnika? Da li to znači da opštinska vlast planira da skoro svaki stanovnik centralnog dela opštine dobije po jednu reklamnu majicu? Ili je ova „tekstilna infuzija“ namenjena za neke druge, možda predizborne ili stranačke svrhe, kao što je to bio slučaj u ranijim analizama trošenja novca građana Grocke?

Pored majica, spisak reklamnog materijala je podugačak i uključuje:

  • 2.500 srednjih i 2.500 malih reklamnih kesa
  • 2.000 stonih kalendara i 3.000 zidnih kalendara sa motivima Grocke
  • 1.500 rokovnika sa grbom Grocke
  • 1.500 biorazgradivih reklamnih kocka blokova
  • 1.500 malih reklamnih notesa
  • 1.000 kartonskih fascikli i dodatnih 3.000 fascikli formata A4+
  • 3.000 metalnih hemijskih olovaka sa gravurom
  • 2.000 upaljača sa grbom GO Grocka
  • 2.000 metalnih privezaka za ključeve i dodatnih 3.000 livenih privezaka „Gročanka“
  • 1.500 reklamnih kišobrana
  • 50 info tabli

Transparentnost ili paravan?

Iako je postupak javne nabavke formalno sproveden po zakonu, činjenica da se javio samo jedan ponuđač uvek ostavlja prostor za pitanje o postojanju stvarne tržišne utakmice i postizanju najbolje cene za građane. Komisija za javnu nabavku je, prema obrazloženju odluke, konstatovala da su ispunjeni uslovi za zaključenje okvirnog sporazuma bez čekanja na protok roka za podnošenje zahteva za zaštitu prava, upravo zato što je podneta samo jedna prihvatljiva ponuda.

Dok se milionski iznosi troše na promotivni materijal, čija je upotrebna vrednost za širu zajednicu upitna, ostaje da se vidi da li će građani Grocke zaista imati koristi od ove investicije, ili će hiljade majica, olovaka i kalendara poslužiti svrsi koja nije u najboljem interesu svih stanovnika.

Kako je jednom prilikom rečeno o prirodi vlasti i upravljanju javnim dobrima: „Vlast koja se odvoji od naroda i njegovih stvarnih potreba, lako počne da smatra budžet svojim ličnim plenom, a građane podanicima koji treba da aplaudiraju svakom, pa i najrasipnijem potezu.“ Ostaje da građani procene da li je ova nabavka odraz stvarnih potreba ili još jedan primer u nizu.

Za Žig info:
Željko Matorčević
Naslovna: Ilustracija: Žig info- veštačka inteligencija

Poslednje
Pretplati se na našu mejl listu

Prijavite se na našu mailing listu i budite uvek informisani!

Poslednje