– Како бисмо знали шта ћемо да тражимо од будућег партнера у овом послу, као и где ће бити станице будућег речног јавног превоза, односно којом фреквенцијом ће саобраћати бродови, расписали смо тендер за израду студије оправданости речног јавног превоза у Београду – рекао је Весић.
Како је пренела Градска управа у саопштењу, Весић је рекао да је рок за избор стручњака који ће да раде студију 12. фебруар. Он је напоменуо да Београд има скоро 200 километара речних обала и да нема града у Европи са таквим приступом води, а да нема развијен речни превоз путника.
– Улагања у речни превоз много су мања од улагања у путеве. Овакав превоз био би бржи и ефикаснији, у ситуацији када су у Београду све веће саобраћајне гужве због скоро 740 хиљада возила. Од тог броја возила, скоро 540.000 су аутомобили, што је 90.000 више него пре шест година. Речни превоз је бржи, ефикаснији и еколошки исплативији – објаснио је заменик градоначелника.
Весић је додао како верује да својим положајем, а посебно оријентацијом у просторном развоју, од Обреновца до Земуна и Гроцке, Београд има услове за развој речног превоза путника.
Прецизирао је да ће студија оправданости бити основ за расписивање тендера за јавно-приватно партнерство у коме ће Град да тражи партнера за обављање речног превоза.