Почетна » Да ли ће од септембра странци бити за воланом у возилима градског превоза?

Да ли ће од септембра странци бити за воланом у возилима градског превоза?

Аутобусе јавног градског превоза од септембра би требало да возе и странци

од Други Пишу
0 коментар

Возача градског превоза је све мање, старији су и нема довољно заинтересованих за овај посао. Идеја приватних превозника је да се као возачи запосле странци. Да ли ће дозволу за то дати и надлежни у Граду?


Аутобусе јавног градског превоза од септембра би требало да возе и странци, тврде у Конзорцијуму приватних превозника. У току су преговори са возачима из неколико земаља. Скоро свакој гаражи недостају возачи, тврде познаваоци прилика.

Незванично, више од 200 домаћих возача прошле године напустило је овај посао. Њихове плате су око 600 евра, а са бонусима и сменским радом могу да достигну и 1.000 евра, док су у иностранству двоструко веће, тврде упућени.

– Недостаје озбиљан број возача на нашем тржишту, али овде се ради до 200 возача у јавног градском превозу што би нама задовољило потребе. И странци ће пристићи најдаље до краја ове године, а ми се надамо да ће првог септембра прве групе пристизати и започињати рад – каже Драго Тошић из конзорцијума приватних превозника.

Ипак, ово решење није једноставно.

– Тешко да би се они снашли овде, и то да ће неко да их држи овде годину дана и да их учи, мислим да то нема везе. Онда непознавање града, менталитет људи све је различито, тешко да би се уклопили – каже Драган Машић, возач.

Аутобусе често возе и старији људи јер код нас законом није одређена горња старосна граница. Битно је да је возач здравствено способан. Странци који треба да дођу биће млађи људи.

– Неће људи да раде за ове паре, док дође до Д категорије, њему треба до 2.500-3.000 евра, кад ће да их врати, већа плата и вратиће се и ови из иностранства – додаје Машић.

Странци ће морати да имају исте дозволе као и наши возачи и радиће под истим условима.

– Ради се о искусним возачим и професионалцима који поседују сву документацију за рад и који су већ обављали посао јавног градског превоза у другим земљама и такве ми њих доводимо овде, као искусне возаче – каже Драго Тошић из конзорцијума приватних превозника.

Из Секретаријата за јавни превоз су нам, између осталог, рекли да ће у наредном периоду проверити како су страни возачи ангажовани у другим европским градовима. Највећа препрека за новопридошле возаче могла би да буде комуникација са грађанима односно учење српског језика, пише РТС.

Можда ти се свиди

Оставите коментар