“Четири сата без престанка звала сам педијатрију, укупно 50 пута, и нисам успела да добијем везу”, жали се Јелена Гутић, мајка четворогодишњег дечака. Она је у понедељак безуспешно покушавала да добије телефоном Педијатријску службу Дома здравља “Звездара”, како би сазнала у којој смени ради изабрани лекар њеног детета, које је болесно и требала му је помоћ.
У понедељак од осам до 12 сати, Јелена је са мобилног телефона окретала број Службе за здравствену заштиту деце у овом дому здравља.
– Сваки пут кад окренем број чује се заузеће. Помислила сам да је невероватно да толико причају, и да ће морати једном да прекину. Супруг и ја смо наизменично звали без престанка до 12, а у 13 сати је крај прве смене. У мобилном телефону имам забележен број позива. Када сам раније одлазила са дететом код лекара, а да претходно не зовнем да се распитам у којој смени ради његов доктор, сестре на шалтеру се извичу на мене, зашто не зовнем да питам, него доводим дете у погрешну смену – револтирана је ова мајка.
Како се ни после четири сата веза није ослободила, Јелена је са болесним дететом отишла у дом здравља.
– Када смо стигли била сам шокирана оним што сам видела. Слушалица јединог телефона је била подигнута, а оне су седеле поред и причале. Извадила сам мобилни да то фотографишем, и тада су ме угедале и одмах спустиле слушалицу. Наравно почеле су да вичу “Ово је здравствена установа, не можете овде да сликате“ и сличне ствари. Питала сам их када мисле да се јаве на тај телефон, а оне су само ућутале и тражиле ми књижицу за дете. Одмах је син прозван у ординацију, јер ваљда су видели да сам изнервирана, па вероватно да ме се реше што пре – каже Јелена.
Из централе је упутили на непостојећи број
Она прича да је звала и централу, одакле су је упутили на непостојећи број.
– Онда су ми рекли да зовем начелника, а он се није јавио. И тако један општи хаос и неразумевање. Ти људи раде са децом и бебама, а увек су љути и бесни. Вичу на родитеље, нељубазни су и пут од шалтера до педијатра је ужасан. Иначе радом педијатара сам презадовољна. Мој син се већ дуже од четири године ту лечи и доктор је диван и брижан, али за сестре немам лепу реч. Дешавало се и да ме неколико пута врате кући са дететом, јер његов лекар није у смени. Такође сам једном била са сином који је имао температуру 38 са шест, а они су рекли да то није ништа – каже Јелена.
Кад се жали и нервира, кажу јој да иде приватно да лечи дете.
– Зашто да ми се дете лечи код приватника кад има здравствено осигурање које је плаћено. Није ми проблем да чекам кад сам ја у питању, али кад је дете болесно онда немам разумевања за овакве ствари. Када нас је педијатар примио морала сам да му се извињавам што сам узрујана, али ни он није имао аргумент да брани медицинске сестре. Слегнуо раменима у стилу, “шта ћете тако нам је, како нам је” – каже наша саговорница.
ДЗ: Лечимо 200.000 људи, велике су гужве
На целу ову причу директорка ДЗ Звездара, др Драгана Трифуновић Балановић, каже да су гужве велике, родитељи нервозни, али и ако је било овако, она се у име запослених извињава, а ствар ће испитати.
– Лечимо око 200.000 људи, огромне су гужве, а нас је мало. Лекари и сестре су на боловањима, одморима, а кадрови су иначе дефицитарни. Педијатрија је управо због односа са родитељима специфична служба, а трудимо се да је држимо на високом нивоу. Не верујем да су сестре биле нељубазне и да нису хтеле да се јаве. Постоји и централа на коју родитељ може да зове да се распита. Увек радимо на љубазности. Ипак ако је заиста све било овако извињавам се у име сестара, а њихов рад ћемо испитати – каже др Трифуновић Балановић.
Ана Вушовић Марковић Блиц