Наплату карата у градском превозу у Београду после 21. фебруара, када се одржава седница Скупштине града, од „Кенткарта“ ће преузети новоосновано јавно предузеће „Наплата превозне услуге Београд“.
Одборници Скупштине града Београда на седници крајем септембра 2021. године усвојили су одлуку о оснивању јавног комуналног предузећа за наплату, логистику и руковођење јавним превозом путника у главном граду – ЈКП „Наплата превозне услуге Београд“.
Та одлука је, како је тада речено, донета у циљу ефикасније организације продаје карата и наплате услуга превоза, као и контроле возних исправа.
Како ће у пракси изгледати?
Свако возило јавног градског превоза могло би да има „свог“ контролора карата, а путници би у возило јавног градског превоза требало да улазе искључиво на предња врата.
Ово је решење које се још разматра, а заправо је део некадашње праксе у ГСП која никада није трајно заживела. Идеја је да у сваком престоничком аутобусу, тролејбусу и трамвају буде контролор који ће се возити целом трасом те линије и проверавати да ли су путници купили и очитали карте, како би искоренили шверцовање.
То је једна од првих мера која би требало да утиче на повећање продаје карата, јер градски превоз користи око 800.000 људи, а месечно се прода 120.000 маркица. Контролори у јавном превозу засад само обавештавају суграђане да ће ускоро можда на снагу ступити нови режим, који ће подразумевати и улазак у возило на врата поред возача.
Ово се могло и наслутити из недавног дописа Секретаријата за јавни превоз који је стигао градским и приватним превозницима, у којем пише да ће апарати за оверу карата бити размештени како би се „уредио проток путника у возилу“. На основу овога, да се наслутити да ће путници бити усмеравани да излазе на средња врата где валидатора убудуће неће ни бити.
И из новооснованог предузећа за наплату превоза недавно су поручили да путници неће моћи да уђу на предња врата ако нису купили карту. Ова идеја није нова, о њој се причало још пре десетак година, а покушај да теорија оживи у пракси прошао је неславно. Врата на аутобусима била су обојена у зелено и црвено како би наводили људе где да улазе, а где да излазе, али то је само створило велике гужве и незадовољство путника.
Уколико улазак на предња врата градског превоза постане правило у наредним месецима, сигурно неће ићи „глатко“, а извесно је да ће бити оних који ће желети да уђу у аутобус без карте, без обзира на број кондуктера који буде унутра.
2 коментари
To zaboravi
Problem je u špicu, u kvalitetu saobraćaja, u neredovnosti i malom broju vozila GSP-a. Možete zamisliti kad ljudi i đaci navale na prednja vrata, pa red se otegne, ulazak u vozilo na svakoj stanici ima da traje barem deset minuta, pomnožite to sa brojem stanica, to će haos da bude…nerealan plan, zato nije ni mogao da zaživi…