Почетна » НЕУСПЕЛИ ИЗИС Враћају пацијенте по три пута!

НЕУСПЕЛИ ИЗИС Враћају пацијенте по три пута!

од admin
0 коментар

НИ четири месеца од увођења Интегрисаног здравственог информационог систена – ИЗИС у београдске домове здравља и болнице, „дечје болести“ са почетка још нису излечене.

Пацијенти се и даље шетају од шалтера до шалтера, изабрани лекари губе време тражећи термине и специјалисте, уместо да се посвете лечењу људи којима је помоћ неопходна. Дешава се и да систем „падне“, као пре неколико дана, када не преостаје ништа друго осим да се пишу папирни упути.

Иако су сагласни да програм ИЗИС можда у основи, и није лош, изабрани лекари сматрају да је све урађено без консултација са струком, односно са њима који су у свакодневном контакту са пацијентима. Они сматрају да они који су задужени за ИЗИС треба да дођу у неки дом здравља и виде који су стварни проблеми са којима се запослени у домовима здравља свакодневно сусрећу. Лекари опште медицине истичу да прегледе треба да заказују медицинске сестре, како би они могли да се посвете болесницима.

– У заказивању прегледа код специјалиста који раде у домовима здравља нема проблема – каже изабрани лекар из једног дома здравља. – Проблеми су на клиникама. Понуђени су, рецимо, термини за само десет дана у новембру. То се брзо попуни, а за следећи месец их нема. Ми онда закажемо без термина, уз напомену да није било датума у понуди. Сестре које раде на шалтерима у болницама, углавном, враћају пацијенте код нас.

Често се дешава и да пацијенти буду враћени код свог изабраног лекара без икаквог обајшњења, што ствара нервозу код њих, али и доктора опште праксе.

Такође, има пацијената којима су контролни прегледи заказани пре увођења ИЗИС. Када дођу по упут, што је обично неколико дана пре заказаног прегледа, одговарајући термин није слободан. Онда им лекари закажу без термина или напишу папирни упут. Неки буду примљени, неки враћени.

Како истичу наши саговорници, домови здравља су постали шалтери болница. Ако је потребно заказати више специјалистичких консултација, изгуби се и по 45 минута.

– Мом пацијенту је у Ургентном центру стављен уринарни катетер и речено му је да од свог лекара узме упут за регионални центар – прича један од лекара опште медицине. – Три пута сам електронски заказивао у КБЦ „Драгиша Мишовић“, а они су га три пута враћали у дом здравља код уролога, иако ни у једном дому здравља нема уролога. На крају сам упутио писмо директору да пацијента прегледају или ако не могу, да му издају потврду, како би отишао код приватника и после рефундирао трошкове.

Изабрани лекари, који су у свакодневном контакту са пацијентима, наводе да је било и неколико случајева да су осигураници враћени са Ортопедске клинике на Бањици. Као разлог је наведено да лекар који га је примио није специјалиста за колено, него за кичму, иако се у понуди специјалности воде као ортопеди.

ЛОЗИНКА ЗА ПРИСТУПАЊЕ ИЗИС

Удружење за заштиту права изабраних доктора опште медицине Србије упутило је захтев надлежнима да преглед код специјалисте заказују медицинске сестре, јер лекари губе много времена и немају кад да се посвете пацијентима.

Лекари опште медицине у домовима здравља немају своју лозинку којом прступају ИЗИС, нити је могу добити, пошто се на њихово име улоговао дом здравља. Практично то значи да њиховом налогу може приступити неко други, а не и они.

 

Б. Борисављевић, Новости

Можда ти се свиди

Оставите коментар