Почетна » Новоформирано Јавно предузеће „Наплата превозне услуге“ преузима контролоре од компаније „Кенткарт“

Новоформирано Јавно предузеће „Наплата превозне услуге“ преузима контролоре од компаније „Кенткарт“

Поновни покушај увођења улаза само на предња врата

од Други Пишу
0 коментар

Новаџ који ових дана буде уплаћен на киосцима за месечне и дневне „бус плус“ вожње иде на рачун новоформираног ЈКП „Наплата превозне услуге Београд“.

То је, према речима градоначелника Александра Шапића, могуће иако још нису завршени преговори са турском компанијом „Кенткарт“ која се досад бавила наплатом и продајом „бус плус“ маркица. Он каже да је сигуран да Град неће плаћати никакве пенале и најављује да ће контролори у наредним месецима само упозоравати путнике да купују карте и да покушају да уведу улаз на предња врата.

Одлука о оснивању ове градске фирме, коју су београдски одборници аминовали на седници у среду, покренула је низ питања у јавности. Опозиција и део радника запослених у престоничким предузећима сматрају да је ово непотребно трошење новца из буџета, те да је све то могао да ради ГСП. Због тога су синдикалци и протестовали испред градске скупштине пре два дана. Одговарајући на прозивке, Шапић је рекао да жели да направи „чисто“ предузеће, те да ГСП сада није у стању „ни да о себи води рачуна“.

– Ово је наплата карата за читав јавни превоз, ГСП у њему учествује са 50 или 60 одсто – објашњава градоначелник. – Зашто би ГСП наплаћивао превоз приватницима? Друго, то предузеће мора да преузме контролоре, зар неко верује да је ГСП савршен систем у који треба да уђу сви они и да се „утопе“ у 250 милиона евра субвенција. Хоћу да направим чисто предузеће, биће највећим делом састављено од кадрова ГСП, оних који сада тамо не раде оно што треба. Понудићемо им да пређу у ново предузеће, да јасно дефинишемо њихов посао. Нити ћемо кога да отпуштамо, нити да смањујемо плату, напротив, покушаћемо да је повећамо.

Фото Н. Фифић

Кључна одлука је донета, а са „Кенткартом“ се још преговара око услова. Шапић каже да су они имали проценат од осам одсто, те да су сами правили калкулацију како је наплата падала, па тако доспели у минус.

– Нисам ни знао да су три пута куповали нову опрему, од тих осам одсто. Притом, они су фирма која једино овде код нас ради наплату и контролу, свуда логистику. Преузимамо контролоре, а за софтверска решења ћемо видети.

А када контролори „Кенткарта“ пређу у ЈКП „Наплата превозне услуге Београд“, њихови први задаци неће бити репресивни, већ ће само апеловати на путнике да буду савесни и плаћају услугу превоза.

– У првих неколико месеци, можда и годину дана, контролори ће само да упозоравају. Мој налог биће да не иду репресивно. Данашња услуга превоза у Београду није на нивоу оног што имају европске метрополе. То не значи да неће бити контролора. Биће их, али ће људима говорити „ево овде су валидатори, купите и откуцајте карту“. Покушаћемо да уведемо улаз на предња врата, а излаз на остала. А кад људи виде да су аутобуси чистији, да климе раде, да су линије фреквентне, да је више возила на улицама и да смо подигли квалитет услуге, почеће сами да плаћају маркицу – закључује Шапић.

Када већина Београђана заиста почне да плаћа карту, истиче градоначелник, неке од социјалних категорија биће ослобођене куповине маркице. До тада, Шапић каже: „Кад не плаћа нико, не морају ни они.“

АНДРИЋ НА ЧЕЛУ „НАПЛАТЕ“

ЗА в. д. директора ЈКП „Наплата превозне услуге“ Београд, престонички одборници изабрали су Славена Андрића. У његовој биографији пише да је рођен 1981. године, те да је завршио Факултет за пословне студије у Београду, а тренутно је помоћник председнице општине Вождовац.

 

С.В Новости

Можда ти се свиди

Оставите коментар