Почетна » ОПАСАН ТЕРЕТ ПРЕВОЗЕ НОЋУ И КРОЗ ТУНЕЛЕ Возови са опасним материјама и даље иду кроз ЦЕНТАР БЕОГРАДА

ОПАСАН ТЕРЕТ ПРЕВОЗЕ НОЋУ И КРОЗ ТУНЕЛЕ Возови са опасним материјама и даље иду кроз ЦЕНТАР БЕОГРАДА

од admin
0 коментар

Првим даном јула у историју је отишла Главна железничка станица, са њом и пруга око Калемегдана којом су се деценијама превозиле опасне материје, па део њих сада иде скоро кроз центар Београда!

Тишину која је наступила након буре око затварања станице и измештања железничког саобраћаја на Прокоп, прекинуле су приче које су почеле да круже друштвеним мрежама о превозу опасних материја ноћу, разним тунелима испод центра града, који наводно нису опремљени неопходним безбедоносним системима.

Из “Инфраструктура железнице Србије”, међутим, тврде да нема ни најмањег разлога за панику.

– Теретни железнички саобраћај са југа и севера иде преко железничке станице Београд Ранжирна у Макишу, док онај који иде за Банат и из Баната иде кроз железничку станицу “Вуков споменик” и обилазницом Панчево – Орловат – Нови Сад. Кроз “Вуков споменик” просечно дневно прође између шест и десет теретних возова, од којих мањи број превози опасне материје, а све теретне железничке композиције, укључујући и оне са превозом опасних материја, прегледају се пре уласка и након изласка из станице – објашњавају у предузећу “Инфраструктура железнице Србије” и додају да је ова станица пројектована за транспорт како путничких тако и теретних композиција, те да представља “најсавременији и најбезбеднији објекат” на територији овог предузећа.

Разлог за ноћни железнички транспорт опасних материја кроз станицу “Вуков споменик”, по њима, “искључиво је психолошки”, јер је тада станица затворена за путнички саобраћај.

– Оваква организација теретног железничког саобраћаја није направљена из безбедоносних разлога. Теретни возови кроз “Вуков споменик” пролазе између поноћи и пет сати ујутру искључиво из психолошких разлога, како теретне железничке композиције не би пролазиле док у станици има путничких возова и путника – кажу наши саговорници.

ФОТО:МЕТЕЈА БЕЉАН/РАС СРБИЈА

 Опасне материје не иду више око Калиша

Из Министарства унутрашњих послова нису желели да коментаришу да ли је безбедно превозити опасне материје поменутом трасом уз образложење да тема није у њиховој надлежности, а одобрење да контактирамо саговорнике, односно стручњаке из ове области, до објаве текста нисмо добили.

Шта спада у “опасне материје”

Све што по закону спада у домен опасних материја са јединственом ознаком, у железничкој терминологији познатијом као “РИД”, превози “Србија карго”. Како стоји на њиховом сајту, неке од класа опасне робе према РИД су експлозивне материје, гасови, отровне, заразне, радиоактивне и нагризајуће материје…

Решење дуго 29 километара

– Трајно решење за транспорт теретних железничких композиција и опасних материја је изградња 29 километара дуге обилазнице Бели Поток – Винча – Панчево. Овим пројектом треба да се нађе решење железничке и друмске обилазнице – кажу из “Инфраструктура железнице Србије”.

ИЗВОР:https:blic.rs/Сузана Лукови

Можда ти се свиди

Оставите коментар