Сигурно сте били у ситуацији да се лети возите аутобусом јавног превоза, а да је у возилу топлије него што је напољу – где је пакао.
Ни широм отворени прозори нису довољни да расхладе прегрејана возила. Проблем је у томе што се неки аутобусу “штелују” пред сезону, док на некима грејање не сме се искључи како мотори не би прокували!
„Људи не могу да дишу, а једној жени је позлило од врућине. Замолили смо возача да искључи грејање, а он нам је одговорио да не може. С јесени мајстори, како је објаснио, укључују системе за грејање, а онда аутобус опет треба да прође кроз сервис да се грејање искључи. Кад ће његов аутобус стићи на ред, не зна ни он“, прича С.М.
Због прегрејаних аутобуса, возачи су честа мета напада. Путницима не могу да објасне да не постоји начин да аутоматски искључе системе за грејање или хлађење.
„Сваког дана се расправљам са људима око грејања“, прича један од возача на линији 95, са пешкиром око врата.
„Не могу да им објасним да грејање не могу да искључим, то раде мајстори. Све колеге имају исти проблем. Нико није луд да се “кува” и да са убрусом око врата вози целу смену“.
На старим возилима грејање ни лети неће бити искључено. Мотор док ради достиже одређену температуру, а укључен систем за грејање избацује топао ваздух, што спречава прокувавање. То значи, када би грејање било угашено, многа возила би остала у квару после 100 метара. Тако је аутобус који греје и кад су високе температуре сигурно и неисправан!
Пошто старих возила највише има у погонима Карабурма и Земун, сигурно је да ће се путници на линијама које њијма припадају, попут 16, 23, 31, 95, 15, 83, 607, 702 и 706 „кувати“ током лета.
ИЗВОР: ВЕЧЕРЊЕ НОВОСТИ