Почетна » Све ближе одлука да комплетан саобраћај у приградским линијама држе приватни превозници

Све ближе одлука да комплетан саобраћај у приградским линијама држе приватни превозници

ГСП ОСТАЈУ САМО ЛИНИЈЕ У ЦЕНТРУ БЕОГРАДА?

од Други Пишу
0 коментар

Град намерава да у наредном периоду готово све приградске линије препусти приватним превозницима, а то се односи на потез 100, 300, 400 и 700, чиме ће ГСП остати да опслужује само шири центар града.

На телефонској седници Привременог органа усвојен је предлог одлуке о изменама и допунама о јавном превозу, где се даје могућност приватницима да преузму линије које тренутно држи градско предузеће. Како је истакао председник Привременог органа Алексадар Шапић, одређене линије прећи ће у надлежност приватника само под условом да поштују све одредбе које ће им бити представљене, а то се односи и на куповину нових аутобуса.

– Град тиме покушава да додатно унапреди јавни превоз – каже он. – Убрзо истичу десетогодишњи уговори приватницима и желимо да у следећој „тури“ они имају далеко веће обавезе него што су имали раније. Ми хоћемо да купимо 300 нових аутобуса, али је то све тешко изводљиво јер смо у Привременом органу. Приватници у овом моменту држе нешто преко 50 одсто јавног превоза, а они су још деведесетих година ушли у систем. Путника не занима ко држи одређену линију, већ само квалитет услуге.

Како је нагласио Шапић, процена руководећих људи ГСП, процена је да уколико приватници желе да наставе да раде градом морају да имају више средтава и биће условљени куповином нових аутобуса. Велики проблем градског превозника, поред нових возила, јесу и сами возачи.

– Велике муке нам задају шофери, пошто морају да раде шест дана недељно – каже он. – Није лако доћи до довољног броја возача и то би нас мало растеретило. Још увек немамо стране возаче, бар за сада, али су шофери напети јер морају шест дана да раде. Мислимо да ће са растерећењем добити нормалне викенде. Град би задржао добар део линија у центру, а читав јавни превоз би функционсао боље. Очекујем да ако будемо све стигли да спроведемо у року од две године на улици немамо старији аутобус од три године.

Преппуштање последњих приградских линија које држи ГСП у приватне руке биће мач са две оштрице, сматрају представници опозиције и питају се како Град са новцем који би њима дао не може да покрије трошкове градског предузећа. Такође, они напомињу велике вишемесечне проблеме на линији 511 за Сремчицу, када су се у свега месец дана запалила три возила, а велики број њих био је у квару. Због тога су грађани овог дела Чукарице два пута организовали протесте на улазу у насеље, а Град је „помогао“ са додатна два зглобна возила на гас.

Последњи уговор који је потписан са приватником јесте онај од прошле године за потез 600, односно линије које возе до Сурчина. Кко је за наш лист истакао председник општине Стеван Шуша путници су задовољни услугом и до сада нису имали већих примедби.

Иначе, потез 100 „држи“ насеља Падинска скела, Врбовски, Црвенка, Овча, Борча, Јабучки рит, Дунавац, Рева и Ковилово, потез 300 Гроцку, Бегаљицу, Заклопачу, Врчин, Ритопек, Болеч, Лештане, Бубањ Поток, Винчу, Мали Мокри Луг и Велики Мокри Луг. Аутобуси 400 иду до Пиносаве, Белог Потока, Зуца, Беле реке, Глумчевог брда и Раље, а потез 700 до Батајнице, Бусија, Угриноваца, Мале Пруге, Земун Поља и 13. маја.

Продат удео у „Ласти“

Пакет акција Саобраћајног предузећа „Ласта“ у власништву Града продат је на београдској берзи за 560 динара по акцији, односно укупно 145,26 милиона динара. Ради се о укупно 264.116 акција. Статистика власништва у „Ласти“ показује да тренутно највећи удео поседује Акционарски фонд 29,72 одсто, затим Република Србија са 13,79 процената, док је Град Београд до ове продаје био трећи по величини сувласник са 11,48 одсто. Ово предузеће на списку је Министарства привреде за могућу приватизацију током ове године, пошто се води у категорији „могућа објава јавног позива у 2024.“ у својеврсној приватизационој бази.

 

Ш. Маровић, Новости

Можда ти се свиди

Оставите коментар