Недостатак возача један је од горућих проблема ГСП који би могао да доведе у питање и то да ли ће почетком септембра превозник уопште моћи да вози по редовном реду вожње.
– У догледној будућности може да се деси да Србија остане без возача – рекао је за ТВ Прва председник Самосталног синдиката ГСП Београд Зоран Антић.
Како је додао, постоји потписано саопштење са Скупштином града Београда да ће од октобра кроз колективни уговор посебно за возаче ГСП бити значајних повећања примања.
Антић истиче да је циљ да се задрже постојећи возачи, јер имају „чврст договор са Скупштином града да ће се осетити значајно побољшање“.
ГСП тренутно има између 2.800 и 3.000 возача, а Милан Божовић из Комитета за безбедност саобраћаја тврди да целој Србији недостаје возача, око 5.000.
– Постојао је читав низ активности да се задрже и повећа број возача. Размишљало се да се помери старосна граница, да се вози од 20. и 21. године, као што су урадиле Хрватска и Словенија, то јест све земље које имају проблем са возачима, а сада тамо одлазе и наши због новца – рекао је Божовић.
Антић каже да наши возачи махом одлазе у Немачку, где су плате 1.200 и 1.500 евра, а у ГСП-у су 400 и 450 евра.
– Битно је истаћи да ће то значајно да се промени од 1. октобра. Ту има јако пуно ставки које утичу на плату, бонуси, ноћни рад, минули рад – додаје он.
Божовић је подсетио и да су недавно београдски превозници упозорили надлежне да се не изненаде ако за неколико године аутобусе не буде имао ко да вози.
– Ово је период када морамо да реагујемо јер ћемо изгубити транспорт – упозорио је он.
С друге стране, Антић је подсетио и да је конкурс за возаче стално отворен и да сада дају могућност да возачи који имају Ц категорију конкуришу, да ће им ГСП платити Д категорију уз обавезу да две године раде у овом предузећу.
Они су истакли озбиљност проблема, констатујући да ће Србија морати да увози возаче из Пакистана и Индонезије.
Према њиховим речима, на конкурс се пре три године јавило 250 људи, а да их сада уопште нема.