Особа са инвалидитетом у аутобус може да уђе само на једној станици на целој линији, а возач не сме да спусти рампу коју аутобус има, јер ће за то бити кажњен.
Ова правила обесмислила су набавку нископодних аутобуса као лако доступним за особе са инвалидитетом.
Да, доступни су, али постоји зачкољица. Прво, аутобус мора да се заустави на једно од 41 стајалишта (укупно има више од 2.000 станица) која су безбедна за улазак инвалида.
ПОМОЋ: Мирослав Станишић био је синоћ члан нашег тима
Потом, рампа у аутобусу мора да ради. И на крају, возач треба да изађе из аутобуса и спусти рампу. Али по старом правилнику ГСП-а возач не сме да изађе из аутобуса и у том случају могао би да буде кажњен, јер правилник строго забрањује напуштање возила.
Последњи случај од пре три дана када возач аутобуса на линији 17 није смео да изађе и спусти рампу једном младићу код Комбанк арене, покренуо је лавину реакција. На читавој линији 17 инвалид може да уђе и изађе само на једној станици, код Сава центра.
„Возач мора да изађе напоље да ручно спусти рампу, а онда није поштовао правилник“, „Није станица предвиђена за улазак особа са инвалидитетом, јао Боже, која је ово земља“, „Па што онда имају рампу кад ничему не служи и забрањено им је да је користе“, „Судећи по правилима ГСП-а, особе са инвалидитетом у аутобус на линији 17 могу да уђу само код Сава центра, да направе круг и на истој станици изађу“, само су неки од коментара читалаца „Блица“ на нашем сајту након објављивања ове вести.
БРАВО, МАЈСТОРЕ: Возач на линији 17 синоћ свима показао како се ради
У ГСП нуде „једноставно“ објашњење.
– Не постоје сабраћајно-технички услови да на тим стајалиштима особе са инвалидитетом безбедно уђу и изађу из возила. На „Соларисовим“ аутобусима рампа за улазак особа са инвалидитетом са колицима се спушта ручно и возач мора да изађе из возила како би то учинио. Ако би то урадио, прекршио би интерни правилник нашег предузећа и Дирекције за јавни превоз и сносио би пуну одговорност ако би се путник повредио – кажу у ГСП-у.
Чему онда служе аутобуси који су набављани баш зато да би особе са инвалидитетом имале олакшано путовање кроз град?
А сад може?
После текста на сајту „Блица“ управо о овом последњем случају, сви возачи ГСП синоћ су као по команди спуштали рампе. Тако су и на местима где по правилнику не смеју, спуштали рампе уз пуно муке, јер је, како кажу, дуго нико није испробао. Мирослав Станишић који нам је помогао у испитивању аутобуса на линији 17 овог пута имао је среће. Барем док неко поново не извуче – правилник.
М.Бељан/М.Ташковић/Д.Катанић Блиц