Почетна » Криза Русима мења јеловник

Криза Русима мења јеловник

од admin
0 коментар

Свакодневни живот грађана највеће земље света, под западним санкцијама: Знатно се повећао број оних који зарађују мање од животног минимума

МОСКВА – ОД СТАЛНОГ ДОПИСНИКА „НОВОСТИ“

ДА Руси осећају економску кризу у свакодневном животу показало је и последње социолошко истраживање које је спровео ових дана холдинг „Ромир“. Због повећања цена у последњих шест месеци две трећине грађана прешло је на „режим штедње“, што је довело до бројних новина а једна од њих је и – промена јеловника за многе породице.

Бројке у истраживању „Ромира“ показују много тога. Између осталог и да се 80 одсто анкетираних одрекло разних деликатеса, њих 79 одсто не купује одећу и обућу, излазака се лишило 77 процената, а 73 одсто сада неће ићи на одмор и путовања. Храну мање купује 76 процената грађана а једина корист од економске кризе је та што је 70 одсто људи смањило куповину алкохола, а 60 одсто цигарета. Укупна продаја у првом полугодишту у руским продавницама је опала за осам процената.

Криза се највише осећа у малим градовима као и на северозападу Русије и местима на Уралу. У Москви и Санкт Петербургу где се обрће око 80 процената руског капитала и где су уреди великих домаћих и страних компанија, одрицања грађана су мања. Још увек добро живе и „северни Емирати“, тј. делови Русије где се црпе нафта и гас. Релативно добре су зараде на Сахалину, у хабаровском крају на далеком истоку.

Са друге стране, повећава се број грађана који примају мање од статистичког животног минимума који износи 9.662 рубље, што је нешто мање од 150 евра. Таквих је сада у Русији 23 милиона.

Потпредседница руске владе Олга Голодец каже да статистика показује да већ осам месеци заредом падају реална примања запослених. Осим оних који раде у великим компанијама, сада у Русији још увек добро живе запослени у разним федералним службама. Чиновници су најзаштићенија каста која се не плаши да ће остати без посла.

БОГАТИ НЕ ХАЈУ

Баш као и увек у оваквим ситуацијама, без обзира на то о којој се земљи ради, они најбогатији никакву кризу не осећају. Па тако, иако је генерално знатно опала продаја аутомобила у Русији, потражња за оним најскупљим маркама и моделима је порасла. Уосталом, на московским или петербуршким улицама и даље могу да се виде најскупљи аутомобили као у најбогатијим земљама Запада.

Бранко Влаховић   Новости

Можда ти се свиди

Оставите коментар

thirteen − 4 =