Почетна » НОВИ АУТО-ПУТ ПУН ПУКОТИНА, А ЈОШ НИЈЕ НИ ОТВОРЕН: Поново се гради већ изграђена деоница на Коридору 11

НОВИ АУТО-ПУТ ПУН ПУКОТИНА, А ЈОШ НИЈЕ НИ ОТВОРЕН: Поново се гради већ изграђена деоница на Коридору 11

од admin
0 коментар

Проблеми на деоници од Уба до Лајковца доводе у питање планирано пуштање у саобраћај комплетне деонице ауто-пута од Обреновца до Прељине до краја 2018. године.

То је, како пише Б92, тој редакцији потврђено у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре. Како објашњавају у Министарству, извођач који је градио ауто-пут, а реч је о домаћим предузећима „Путеви Ужице“ и „Планум“, није поступао по налогу за отклањање недостатака и пројекту за извођење радова на санацији у року 60 дана од увођења у посед, што је довело и до наплате банкарских гаранција у износу од три милиона евра.

Због таквог поступања првобитног извођача, кажу, доведено је у питање и планирано пуштање у саобраћај комплетне деонице ауто-пута, од Обреновца до Прељине, до краја 2018. године.

Из Министарства наводе да радове на санацији деонице ауто-пута на Коридору 11, Уб-Лајковац, изводи кинеска компанија “Шандонг”, а подизвођач је предузеће “Енергопројект Нискоградња”.

Радови су започети 22. августа 2018. године и изводе се на 13 позиција, у укупној дужини од 2,5 километра.

Не може рехабилитација, већ реконструкција

На питање да објасне у чему је конкретно проблем са већ урађеном деоницом ауто-пута, наводе да су извештаји стручних институција и затечено стање коловозне конструкције показали да за пуштање у саобраћај није довољна обична рехабилитација, већ реконструкција.

Radovi na izgradnji

Лоши материјали, лоше рађено…

Реконструкција подразумева уклањање не само коловозне конструкције, већ и делова насипа до подтла, у дужини од 2,5 километара, јер су коришћени лоши материјали, неадекватно извођени радови и стручни надзор, услед чега су се појавиле пукотине, а у насипу задржана вода и органске материје иако пут није уопште био у употреби, нити је могао бити и без наведених дешавања.

На питање шта је министарка мислила када је због насталих проблема казала „питајте инжењере и пројектанте – то струка није видела“, из Министарства кажу да је питање због чега уопште имамо потребу да изводимо ове радове на „завршеном“ објекту.

Преседан да се нови ауто-пут ради изнова

– До сада није забележено да ауто-пут који није био у саобраћајној употреби морате реконструисати, јер је изградња била неквалитетна, јер би било небезбедно преко њега пустити саобраћај или би након пуштања саобраћаја, штета била још већа, услед чега би одмах било нужно приступити поправци појединих делова, тек изграђеног ауто-пута – објашњавају из Министарства и додају да је преседан да се нови ауто-пут ради изнова.

Када је реч о вредности радова, уговорена вредност радова на санацији деонице ауто-пута Уб-Лајковац износи 1,2 милијарде динара, са ПДВ.

Трошкови сада још већи

Међутим, из Министарства наводе да је будући да је обим неопходне реконструкције након констатованог затеченог стања већи од планираног, сигурно ће доћи до увећања трошкова реконструкције.

Додају да су се у међувремену појавиле нове пукотине, упркос тврдњи претходника да је насип „стабилизован“.

– Наш циљ је да до краја године пустимо у саобраћај целу деоницу од Обреновца до Чачка. Потрудићемо се да ову деоницу, са свим наслеђеним недостацима, поправимо, доведемо у функцију, како бисмо добили безбедан и квалитетан ауто-пут – наводе у Министарству.

Како они додају, обим предстојећих радова је толики да захтева готово 24-часовно радно време, што није једноставно спровести и зависи од многих фактора, укључујући временске услове, обезбеђење довољне количине неопходног материјала, које превазилазе, претходно процењене, додатно ангажовање механизације и људства.

Б92/Блиц

Можда ти се свиди

Оставите коментар