Bivši direktori „Železnica“ sada „peru ruke“

admin
april 17, 2015

0 komentara

5 min čitanja
5

Ko je kriv za štetu od 65 miliona evra na remontima vagona – Šarančić: Savet nije stručan. Marković: Samo smo dali vagone

SVI generalni direktori „Železnica Srbije“, u periodu od 2005. do 2014. godine, „peru ruke“ od odgovornosti za štetu od 65 miliona evra, nastalu u poslovima remonta vagona i lokomotiva. Navode Saveta za borbu protiv korupcije o nenamenskom trošenju novca u obnovi voznih sredstava proveravaju nadležne institucije, tvrde u Ministarstvu saobraćaja, koje takođe čeka rezultate istrage.

– Za period od 2009. do 2014. radi se o novcu namenjenom podršci privredi Srbije, koje je tadašnje Ministarstvo ekonomije obezbedilo kao podsticaj – objašnjavaju, za „Novosti“, u Ministarstvu saobraćaja. – Taj novac koristili su remonteri za opravku vagona „Železnica“. Prema evidenciji „Železnica“, remonteri su za deo voznih sredstava, prema zaključenim ugovorima, obavili popravke, a drugi deo obaveza u vrednosti od 1,7 milijardi dinara nisu realizovali. Prema izveštaju Saveta, Uprava kriminalističke policije obrađuje slučaj za period 2005-2008, i očekujemo rezultate istrage.

Kako, za „Novosti“, ističe Milanko Šarančić, koji je vodio „Železnice“ od 2005. do 2008. godine, nisu tačni navodi Saveta da je za remont 435 vagona, iz projekta obnove 1.000 vagona, plaćeno dve milijarde dinara:

– Očekivao sam da u Savetu sede stručni ljudi, koji mogu da ustanove stvarno stanje prema raspoloživoj dokumentaciji. Odgovorno tvrdim da je u vreme dok sam vodio „Železnice“ remontovano 435 EAS vagona od planiranih 1.000, i to je ukupno koštalo srpsku železnicu 510 miliona dinara. Te radove nismo platili u novcu već vagonima, koji su bili za otpad, i to po komercijalnoj ceni. Prodaju svakog tog vagona odobrila je Vlada. Za mog mandata, od Vlade Srbije nismo dobili nijedan dinar za remont. Projekat obnove vagona radila su sva remontna preduzeća i imala su redovna primanja. Netačno je da su „Železnice“ platile dve milijarde dinara remont 435 EAS vagona. Ali, tačno je da smo dve milijarde dinara preneli remonterima, ali za redovno održavanje, a ne po projektu obnove 1.000 vagona. Vrlo je lako ustanoviti tačnost mojih navoda jer su sve fakture imale posebnu oznaku.

Milovan Marković, koji je na čelu „Železnice“ bio do 2013. godine, nije mogao detaljno da komentariše optužbe Saveta, jer, kako kaže, ne poseduje dokumentaciju, i to može da se proveri u „Železnicama“.

– Vlada je imala najbolju nameru da se pospeši vagonogradnja – navodi Marković. – Naše je, međutim, bilo samo da damo vagone i lokomotive na remont i da kontrolišemo kvalitet izvedenih radova, sve drugo je bila obaveza Vlade.

SIMONOVIĆ: NA VREME SAM UPOZORAVAO

DRAGOLJUB Simonović, koji je vodio „Železnice“ od 2013. do sredine 2014, ističe da je u više navrata ukazivao nadležnima u Vladi da remonteri ne ispunjavaju sve obaveze.

– Radove čak nisu obavljali ni dovoljno kvalitetno, o čemu sam isto obavestio nadležne – navodi Simonović. – S obzirom na to da je Vlada izdvajala veliki novac za remont, očekivao sam da će remonteri obaviti zadatak u skladu sa potpisanim ugovorom. Ali, niti je to bilo dovoljno kvalitetno, probijali su rokove, a mi nismo imali mehanizam da primenimo sankcije. Ne vidim svoju, niti grešku mojih prethodnika.

T. S.    Novosti

Poslednje
Pretplati se na našu mejl listu

Prijavite se na našu mailing listu i budite uvek informisani!

Poslednje