Почетна » Бивши директори „Железница“ сада „перу руке“

Бивши директори „Железница“ сада „перу руке“

од admin
0 коментар

Ко је крив за штету од 65 милиона евра на ремонтима вагона – Шаранчић: Савет није стручан. Марковић: Само смо дали вагоне

СВИ генерални директори „Железница Србије“, у периоду од 2005. до 2014. године, „перу руке“ од одговорности за штету од 65 милиона евра, насталу у пословима ремонта вагона и локомотива. Наводе Савета за борбу против корупције о ненаменском трошењу новца у обнови возних средстава проверавају надлежне институције, тврде у Министарству саобраћаја, које такође чека резултате истраге.

– За период од 2009. до 2014. ради се о новцу намењеном подршци привреди Србије, које је тадашње Министарство економије обезбедило као подстицај – објашњавају, за „Новости“, у Министарству саобраћаја. – Тај новац користили су ремонтери за оправку вагона „Железница“. Према евиденцији „Железница“, ремонтери су за део возних средстава, према закљученим уговорима, обавили поправке, а други део обавеза у вредности од 1,7 милијарди динара нису реализовали. Према извештају Савета, Управа криминалистичке полиције обрађује случај за период 2005-2008, и очекујемо резултате истраге.

Како, за „Новости“, истиче Миланко Шаранчић, који је водио „Железнице“ од 2005. до 2008. године, нису тачни наводи Савета да је за ремонт 435 вагона, из пројекта обнове 1.000 вагона, плаћено две милијарде динара:

– Очекивао сам да у Савету седе стручни људи, који могу да установе стварно стање према расположивој документацији. Одговорно тврдим да је у време док сам водио „Железнице“ ремонтовано 435 ЕАС вагона од планираних 1.000, и то је укупно коштало српску железницу 510 милиона динара. Те радове нисмо платили у новцу већ вагонима, који су били за отпад, и то по комерцијалној цени. Продају сваког тог вагона одобрила је Влада. За мог мандата, од Владе Србије нисмо добили ниједан динар за ремонт. Пројекат обнове вагона радила су сва ремонтна предузећа и имала су редовна примања. Нетачно је да су „Железнице“ платиле две милијарде динара ремонт 435 ЕАС вагона. Али, тачно је да смо две милијарде динара пренели ремонтерима, али за редовно одржавање, а не по пројекту обнове 1.000 вагона. Врло је лако установити тачност мојих навода јер су све фактуре имале посебну ознаку.

Милован Марковић, који је на челу „Железнице“ био до 2013. године, није могао детаљно да коментарише оптужбе Савета, јер, како каже, не поседује документацију, и то може да се провери у „Железницама“.

– Влада је имала најбољу намеру да се поспеши вагоноградња – наводи Марковић. – Наше је, међутим, било само да дамо вагоне и локомотиве на ремонт и да контролишемо квалитет изведених радова, све друго је била обавеза Владе.

СИМОНОВИЋ: НА ВРЕМЕ САМ УПОЗОРАВАО

ДРАГОЉУБ Симоновић, који је водио „Железнице“ од 2013. до средине 2014, истиче да је у више наврата указивао надлежнима у Влади да ремонтери не испуњавају све обавезе.

– Радове чак нису обављали ни довољно квалитетно, о чему сам исто обавестио надлежне – наводи Симоновић. – С обзиром на то да је Влада издвајала велики новац за ремонт, очекивао сам да ће ремонтери обавити задатак у складу са потписаним уговором. Али, нити је то било довољно квалитетно, пробијали су рокове, а ми нисмо имали механизам да применимо санкције. Не видим своју, нити грешку мојих претходника.

Т. С.    Новости

Можда ти се свиди

Оставите коментар

14 + thirteen =