Кула развоја или стаклена кула предизборних обећања. Овако би могла да се опише дилема грађана Србије који су „бомбардовани“ великим замајцем инвестиција, отварања фабрика, полагања темељних камена…
Премијер Александар Вучић јуче је положио темељац за једну кулу у оквиру контроверзног пројекта Београд на води.
Они који мало дуже памте сећају се да је 27. септембра прошле године у готово истом друштву, заједно уз директора ИГЛ Хилса Мухамеда Алабара и у присуству градоначелника Синише Малог, премијер положио „временску капсулу“ у камен темељац за свечани почетак изградње Београда на води.
Зато је јучерашњи дан могао да изгледа као „Дан мрмота“, исти ликови – исти догађај, само друга временска дистанца. Разлике је, ипак, било. Овога пута није било грађана, ни присталица ни противника Београда на води. Циници већ лицитирају да би у случају неких нових избора при изградњи следеће зграде, у оквиру истог пројекта, исти људи могли поново да се маше лопате и нових порука у тзв. временској капсули.
У Иницијативи Не давимо Београд кажу да је предизборна кампања у јеку и да се нико не бави суштином, већ маркетингом.
– Све указује на то да постоји страх да то буде јавни догађај. Најава је дошла само дан раније, а нико од званица није присуствовао. Чудно је то, ако се већ овај пројекат представља као развојни подстицај за Београд и целу државу. Зашто се крије од обичних грађана који би можда дошли да га подрже? Нама је интереснатно да нико није проверио да ли та кула уопште има дозволу. На сајту Министарства грађевине нема ни локацијске ни грађевинске дозволе – каже за „Вести“ Добрица Веселиновић из Иницијативе.
Да „пресецања трака“ као симбола отварања нечег новог, неће недостајати у наредним данима, говори и најава градоначелника Београда.
– Овај април је невероватан месец за Београд, започета изградња фабрике Меита у Обреновцу, положен је камен темељац за робну кућу Икеа, потом за високу кулу, за два дана ће бити положен за Хилтон, следеће недеље за први Лидл у Београду. То су стотине милиона евра нових инвестиција у једном месецу, преко 5.000 радних места – тврди Синиша Мали, негирајући да сви ови пројекти „начичкани“ баш пред изборе 24. априла.
Рупе на путу и у памћењу
Овога пута у временску капсулу у темељ будуће највише зграде у Београду, Вучић је оставио поруку, цитирајући Де Гола: „Важније је да земљу изграђујемо него да њом владамо.“
А како се гради, може се видети на деоници Коридора 10, од Ниша до Пирота код Црвене Реке, коју је премијер свечано отворио крајем децембра, а која није дочекала ни два месеца, а већ је била „окићена“ рупама и оштећењима.
А од Мерцедеса – шасија
И када је Вучић најављивао да ће Икарбус у сарадњи са немачким гигатном правити „српски мерцедес“, испоставило се да се ради само о мерцедесовој шасији, који је српска фабрика требало да угради у аутобусе. И то шасије старијег типа, због чега су српски инжењери морали да мењају модел аутобуса. Ни од великог извоза тих аутобуса, што је такође најављивао Вучић, није било ништа. Град Београд је остао главни купац.