Почетна » Колико је пара дато за изборе: СНС трошио скоро као сви други заједно

Колико је пара дато за изборе: СНС трошио скоро као сви други заједно

од Други Пишу
0 коментар

Српска напредна странка и Александар Вучић у кампањи за парламентарне и председничке изборе потрошила је готово исти износ новца колико 12 коалиција и шест председничких кандидата заједно. Када се подвуче црта, напредњаци су за претходни изборни циклус издвојили око 8,7 милиона евра, док су остале странке и покрети који су учествовали у изборној трци укупно потрошили око 8,9 милиона евра.

Без иједног новчаног прилога, само захваљујући новцу који добијају из буџета и делимично из сопствених средстава, напредњаци су на претходним априлских изборима показали своју финансијску надмоћ. СНС је наставила да троши милионе у изборним кампањама и то на крају преточила у резултат који се види и на Андрићевом венцу и у Скупштини Србије.

Из финансијских извештаја види се да је на два главна фронта – за председничке и парламентарне изборе СНС издвојио око 8,7 милиона евра. Иако се ради о огромној суми новца за српске прилике, што показују и издвајања осталих учесника избора, напредњаци су у претходној кампањи главне карте бацили на председничку кампању Александра Вучића.

За Вучића 6 милиона, за СНС 2,7 милиона евра

СНС је у кампању за парламентарне изборе уложила укупно 321.429.227 динара или око 2.7 милиона евра, што је и више него двоструко мање новца у односу на трошкове председничке кампање Александра Вучића. Са друге стране, за Вучићев политички маркетинг издвојено је чак 704.713.686 динара или око шест милиона евра.

Можда и кључна разлика је у трошковима ТВ оглашавања, што је иначе најважнија ставка сваке иоле озбиљне кампање. Финансијски извештаји показују да је око 3,9 милиона евра Вучић издвојио за емитовање телевизијских спотова, док је СНС у оквиру кампање за парламентарне изборе у исте сврхе потрошио “свега” 1,3 милиона евра, односно три пута мање новца.

СПС потрошио четири пута мање од СНС

Коалиција око СПС је имала далеко скромнију кампању у односу на највећу странку владајуће коалиције. Донекле је разлог то што нису имали свог председничког кандидата.

Судећи по финансијском извештају, социјалисти су у кампању за парламентарне изборе уложили око 236.040.278 или око два милиона евра. То је четири пута мање него што је укупно потрошио СНС.

Као и у случају напредњака, највећа ставка било је оглашавање, за које је издвојено више од половине укупне суме – око 1,4 милиона евра. Плаћени маркетинг је најскупљи био на телевизијама – социјалисте је коштао око 1,2 милиона евра.

Занимљиво је да су социјалистима, за разлику од напредњака, велики извор прихода били прилози физичких лица. Захваљујући донацијама, СПС је за кампању прикупио 98,9 милиона динара или близу 840.000 евра.

Коалиција око ССП, ДС и НС потрошила око 1,4 милиона евра

Финансијски извештаји показују и да је највећа опозициона коалиција око ССП, ДС и НС у изборну трку уложила шест пута мање него напредњаци – око 1,4 милиона евра.

Када је реч о парламентарним изборима, листа Уједињени за победу Србије потрошила је у кампањи 113.291.522 динара или око 960.000 евра. То је скоро три пута мање него што је у трци за посланичке мандате уложила Српска напредна странка.

Као и у случају СНС и СПС, највећа ставка било им је оглашавање, али у далеко мањем износу – око 270.000 евра. Највећи део тог новца, око 253.000 евра, отишао је на оглашавање на телевизијским станицама.

Трошкови су углавном покривени новцем који је та листа добила из државног буџета. У извештају пише да је Уједињенима за победу Србије из јавних извора уплаћено 107.751.655 динара или око 913.000 евра. На то треба додати и прилоге физичких лица у износу од око 841.000 динара.

Са друге стране, кандидат Здравко Понош, који је био другопласиран на председничким изборима и кога се предложиле странке те коалиције, потрошио је скоро 14 пута мање новца него Александар Вучић. Наспрам Вучићеве кампање која је коштала око шест милиона евра, за Поношеву је издвојено око 435.000 евра.

“Морамо” потрошило двоструко мање од Уједињене Србије

Beograd 03. april 2022. Lokalni beogradski, parlamentarni i predsednicki izbori u Srbiji, izborni stab koaliicija Moramo KC Grad, rezultati glasanja Foto:Vesna Lalić/Nova.rs

 

Износ који је за претходни изборни циклус издвојила коалиција “Морамо”, коју су чинили НДБГ, Еколошки устанак и Акција, неуопоредив је са оним који су потрошили напредњаци. Они су у кампању за председничке и парламентарне изборе уложили око 613.000 евра, двоструко мање него листа Уједињени за победу Србије.

Кампању су углавном покрили новцем који су добили из буџета – око 426.000 евра, а од прилога физичких лица приходовали су још око 9.500 евра.

Са друге стране, председничка кампања Биљане Стојковић коштала их је свега 184.000 евра. Занимљиво је да је Стојковић добар део новца који су сви кандидати добили из буџета вратила у државну касу и то више од половине – 24,4 милиона динара.

НАДА издвојила близу милион евра

Од осталих странака које су ушле у парламент највише је у кампању уложила коалиција НАДА. Судећи по подацима из финансијских извештаја, они су потрошили 62.701.383 динара или око 531.000 евра. У председничку кампању Милоша Јовановића уложено је још око 398.000 евра.

То значи да је на два фронта савез око Новог ДСС и ПОКС потрошио око 930.000 евра.

Заветници предвођени Милицом Ђурђевић Стаменковски у кампању су уложили око 759.000 евра. За парламентарне изборе та странка је потрошила око 368.000 евра, док је у председничку кампању Ђурђевић уложено још око 391.000 евра.

Нешто више за кампању издвојила је коалиција Патриотски блок, око покрета Двери. Они су за парламентарне изборе потрошили око 385.000 евра, док је за кандидатуру Бошка Обрадовића издвојено око 391.000 евра.

На сајту Агенције за спречавање корупције није објављен финансијски извештај коалиција Албанска долина, Отете бебе Ана Пејић, Ромске партије, Руског мањинског савеза и албанске листе Алтернативе за промене.

Наташа Латковић   Нова

 

 

Можда ти се свиди

Оставите коментар