Generalni direktor „Železnica Srbije“ Miroslav Stojčić angažovao je dva penzionera koja mesečno plaća po 100.000 dinara da ga savetuju, saznaje „Blic“.
Reč je o Davidu Vojinoviću, koji mu je desna ruka za održavanje i razvoj voznih sredstava, i Vladimiru Radiću, savetniku za investicije, koji ga upućuje u šta treba da se investira novac poreskih obveznika Srbije i krediti dobijeni od Rusa i svetskih finansijskih institucija. Oni su se tako našli na jaslama državnog gubitaša, i to uprkos zabrani zapošljavanja Vlade Srbije i objavljenom spisku od 3.019 ljudi kojima se sprema otkaz.
Da paradoks bude još veći, više od 200.000 mladih do 30 godina je nezaposleno, a primaju se ljudi koji su odradili svoj radni vek.
– Mogli su da angažuju nekog mladog fakultetski obrazovanog čoveka koji će zbog ovakvih anomalija verovatno napustiti zemlju – kaže profesor ekonomije Mlađen Kovačević.
Izvor „Blica“ iz „Železnica“ tvrdi da je ovakav postupak direktora Stojčića izazvao buru negodovanja kod 17.000 zaposlenih.
– Tim novcem mogu da se plate šestoro ljudi kojima visi otkaz nad glavom. U trenucima kada preko 3.000 ljudi treba da ode na ulicu i ostane bez elementarnih uslova za život, on angažuje po ugovoru o delu ljude koji imaju velike penzije – kaže naš izvor.
On objašnjava da je Stojčiču bitno da uz svoje skute ima sebi odane ljude, a koliko to košta, baš ga briga jer ih on ne plaća.
Mihajlović: Nelogično
Zorana Mihajlović, resorna ministarka, kaže da Vlada jeste dala saglasnost na program poslovanja. „Predviđeno je zapošljavanje 200 stručnjaka, a Ministarstvo ne odlučuje o imenima ljudi, a ponajmanje zna da li se
angažuju penzioneri. Nelogično je da se za savetnike za vozove angažuje čovek koji nije znao da mu elektrolokomotive stoje u tunelu na Zlatiboru pa napisao da ih ima manje nego što su ih „Železnice“ imale – kaže Mihajlovićeva, očigledno aludirajući na Davidovića.
– U firmi ima bar 500 stručnjaka koji su te poslove mogli da rade, ali on je angažovao penzionere po ugovoru o delu dok inženjer prima od 50.000 i 65.000 dinara – objašnjava naš sagovornik.
U „Železnicama Srbije“ su potvrdili saznanja „Blica“, ali nisu želeli da kažu koliko su plaćeni.
– I pored zabrane zapošljavanja mogu se za specifične oblasti po ugovoru angažovati stručnjaci. To je urađeno i sa dvojicom vrhunskih železničkih stručnjaka, Davidovićem i Radićem – kažu u „Železnicama“.
7,7 milijardi dinara gubitak u 2013. godini
13 milijardi dinara subvencija iz budžeta se godišnje izdvoji za plate u „Železnicama“
Slađana Vukašinović Blic