Генерални директор „Железница Србије“ Мирослав Стојчић ангажовао је два пензионера која месечно плаћа по 100.000 динара да га саветују, сазнаје „Блиц“.
Реч је о Давиду Војиновићу, који му је десна рука за одржавање и развој возних средстава, и Владимиру Радићу, саветнику за инвестиције, који га упућује у шта треба да се инвестира новац пореских обвезника Србије и кредити добијени од Руса и светских финансијских институција. Они су се тако нашли на јаслама државног губиташа, и то упркос забрани запошљавања Владе Србије и објављеном списку од 3.019 људи којима се спрема отказ.
Да парадокс буде још већи, више од 200.000 младих до 30 година је незапослено, а примају се људи који су одрадили свој радни век.
– Могли су да ангажују неког младог факултетски образованог човека који ће због оваквих аномалија вероватно напустити земљу – каже професор економије Млађен Ковачевић.
Извор „Блица“ из „Железница“ тврди да је овакав поступак директора Стојчића изазвао буру негодовања код 17.000 запослених.
– Тим новцем могу да се плате шесторо људи којима виси отказ над главом. У тренуцима када преко 3.000 људи треба да оде на улицу и остане без елементарних услова за живот, он ангажује по уговору о делу људе који имају велике пензије – каже наш извор.
Он објашњава да је Стојчичу битно да уз своје скуте има себи одане људе, а колико то кошта, баш га брига јер их он не плаћа.
Михајловић: Нелогично
Зорана Михајловић, ресорна министарка, каже да Влада јесте дала сагласност на програм пословања. „Предвиђено је запошљавање 200 стручњака, а Министарство не одлучује о именима људи, а понајмање зна да ли се
ангажују пензионери. Нелогично је да се за саветнике за возове ангажује човек који није знао да му електролокомотиве стоје у тунелу на Златибору па написао да их има мање него што су их „Железнице“ имале – каже Михајловићева, очигледно алудирајући на Давидовића.
– У фирми има бар 500 стручњака који су те послове могли да раде, али он је ангажовао пензионере по уговору о делу док инжењер прима од 50.000 и 65.000 динара – објашњава наш саговорник.
У „Железницама Србије“ су потврдили сазнања „Блица“, али нису желели да кажу колико су плаћени.
– И поред забране запошљавања могу се за специфичне области по уговору ангажовати стручњаци. То је урађено и са двојицом врхунских железничких стручњака, Давидовићем и Радићем – кажу у „Железницама“.
7,7 милијарди динара губитак у 2013. години
13 милијарди динара субвенција из буџета се годишње издвоји за плате у „Железницама“
Слађана Вукашиновић Блиц