Почетна » Напредњаци штелују законе у Војводини пред изборе: Новом одлуком отклоњене препреке да Вучић носи све листе

Напредњаци штелују законе у Војводини пред изборе: Новом одлуком отклоњене препреке да Вучић носи све листе

од Други Пишу
0 коментар

Посланици Скупштине АП Војводине усвојили су данас са 90 гласова „за“ и осам против одлуку о избору посланика у Скупштину АП Војводине, а највећа новина је да носилац изборне листе не мора да има пребивалиште на територији Покрајине.

Предлогом ове одлуке прописани су начин и поступак избора посланика у Скупштину, са циљем установљавања веће транспарентности и уређености поступка избора, као и унапређења изборних услова, наведено је у образложењу.

Предложена решења, како се даље наводи, подржавају решења из новог Закона о избору народних посланика, који је резултат међустраначких дијалога.

Одлуком су задржана досадашња решења која се могу и сматрати основним постулатима изборног процеса, односно АП Војводина је једна изборна јединица, гласање за изборне листе са којих се мандати посланика додељују кандидатима према њиховом редоследу на листи, примена система највећег количника приликом расподеле мандата, изборни цензус од три одсто, а задржава се и постојећа структура изборног процеса, а која се односи на рокове за расписивање и одржавање избора.

Проглашење изборне листе

Положај потенцијалних подносилаца изборних листа олакшан је у смислу да треба да предају мање документације ради проглашења изборне листе.

Довољно је прикупити 4.000 оверених изјава бирача, уместо 6.000, колико је предвиђено према важећој Одлуци, а значајно је олакшан и положај мањинске изборне листе, за чије проглашење би, према Предлогу те одлуке, било довољно 2.000 оверених изјава бирача, уместо 3.000, колико захтева тренутна одлука.

Предлог одлуке доноси значајне новине у погледу организације и рада органа за спровођење избора, посебно у погледу транспарентности њиховог рада и ширег круга субјеката из политичког живота који учествују у њиховом раду, па и имају додатна овлашћења у погледу контроле правилности спровођења изборног поступка.

Предлогом одлуке уводе се одређена решења која су до сада била садржана у упутству које је Покрајинска изборна комисија доносила ради спровођења изборног процеса, а која су се показала као примери добре праксе.

Посланици Скупштине АП Војводине усвојили су данас са 90 гласова „за“ и осам против одлуку о избору посланика у Скупштину АП Војводине, а највећа новина је да носилац изборне листе не мора да има пребивалиште на територији Покрајине.

Предлогом ове одлуке прописани су начин и поступак избора посланика у Скупштину, са циљем установљавања веће транспарентности и уређености поступка избора, као и унапређења изборних услова, наведено је у образложењу.

Предложена решења, како се даље наводи, подржавају решења из новог Закона о избору народних посланика, који је резултат међустраначких дијалога.

Одлуком су задржана досадашња решења која се могу и сматрати основним постулатима изборног процеса, односно АП Војводина је једна изборна јединица, гласање за изборне листе са којих се мандати посланика додељују кандидатима према њиховом редоследу на листи, примена система највећег количника приликом расподеле мандата, изборни цензус од три одсто, а задржава се и постојећа структура изборног процеса, а која се односи на рокове за расписивање и одржавање избора.

Мање документације

Положај потенцијалних подносилаца изборних листа олакшан је у смислу да треба да предају мање документације ради проглашења изборне листе.

Довољно је прикупити 4.000 оверених изјава бирача, уместо 6.000, колико је предвиђено према важећој Одлуци, а значајно је олакшан и положај мањинске изборне листе, за чије проглашење би, према Предлогу те одлуке, било довољно 2.000 оверених изјава бирача, уместо 3.000, колико захтева тренутна одлука.

Предлог одлуке доноси значајне новине у погледу организације и рада органа за спровођење избора, посебно у погледу транспарентности њиховог рада и ширег круга субјеката из политичког живота који учествују у њиховом раду, па и имају додатна овлашћења у погледу контроле правилности спровођења изборног поступка.

Предлогом одлуке уводе се одређена решења која су до сада била садржана у упутству које је Покрајинска изборна комисија доносила ради спровођења изборног процеса, а која су се показала као примери добре праксе.

У надлежности Покрајинске изборне комисије остаће искључиво техничка питања, а продужавају се досадашњи рокови за улагање правних средстава против одлука или пропуштања органа за спровођење избора.

Овим одредбама прописују се органи за спровођење избора, њихове надлежности и начин образовања Покрајинске изборне комисије и бирачких одбора, као и локалних изборних комисија, под одређеним условом, додаје се у образложењу.

Четвртом главом се прописују правила од значаја за одређивање бирачких места и просторија у којима се одређују бирачка места и у односу на тренутно важећа решења, новине представљају преношење надлежности за утврђивање бирачких места са Покрајинске изборне комисије на локалне изборне комисије, као и могућност да се бирачка места одреде и за мање од 100 односно више од 2.500 бирача, под условима утврђеним Предлогом одлуке, уз сагласност Покрајинске изборне комисије.

По питању субјеката овлашћених за подношење изборних листа, изборне листе могу да подносе регистроване политичке странке, коалиције регистрованих политичких странака и групе грађана, док је изостављена одредба о образовању коалиција регистрованих политичких странака и групе грађана.

Предлогом одлуке се, за разлику од важеће одлуке, детаљно уређују питања начина образовања коалиција и групе грађана, преузимајући решења из вишегодишње праксе Покрајинске изборне комисије, односно упутства за спровођење избора.

Предложено је и да се група грађана дефинише као група од најмање 10 бирача, која се споразумом удружује ради учешћа на изборима.

Из Упутства се преузимају и решења у погледу прописивања правила о одређивању назива изборне листе и назива њеног подносиоца, посебно у случају коалиција и група грађана.

Ко може бити носилац листе

Затим се уређује ко може бити носилац листе, рок за подношење изборне листе и посебно се регулише садржај изборне листе, на начин на који је то до сада било уређено упутством Покрајинске изборне комисије, затим документација која се доставља уз изборну листу, правила о прикупљању потписа бирача.

Задржава се постојеће решење да на изборној листи мора да буде најмање 40 одсто кандидата мање заступљеног пола на изборној листи, при чему се прецизније дефинише начин распоређивања кандидата на изборној листи према половима, тако што се јасно прописује да се међу сваких пет кандидата морају наћи три кандидата једног и два кандидата другог пола.

Предлаже се нови рок према којем је Покрајинска изборна комисија дужна да о поднетој изборној листи одлучи у року од 48 часова од њеног подношења, уместо досадашњег решења од 24 часа.

Miloš Vučević i Aleksandar Vučić Foto:Radule Perisic/ATAImages

Бета/Нова

Можда ти се свиди

Оставите коментар