Сведоци смо ове као и претходних година да се све већи број линија јавног превоза предаје у руке приватника уз баснословне накнаде, које се мере у милијардама динара, за преузимање тих линија, а на штету Градског саобраћајног предузећа.
У последњих неколико месеци 33 „дуже“ профитабилне линије су отишле у руке приватника.
Логично питање које се намеће јесте да ли ће уз редуковање линија и смањење прихода за ГСП доћи неминовно и до смањења запослених у овом предузећу.
Такође, постављамо питање како је могуће да већину линија добијају приватници који баш и не могу да се похвале савесним и професионалним пословањем пошто се баш њима често дешавају инциденти попут пожара у аутобусима односно саобраћајним незгодама чиме је угрожена безбедност грађана, а које су проузроковане очигледним техничким неисправностима возила које користе за јавни превоз.
У том предузећу, осим што му се одузимају линије, урађена је таква фрагментација пословања да поред људи који раде на основним делатностима пословања имамо исти број запослених у администрацији где се понекад дешава да различите службе обављају исти посао.
С обзиром на све наведено, намеће се питање да ли се једно од најстаријих градских предузећа кроз немар или лоше намере спрема за ликвидацију како би се комплетан јавни превоз предао у руке приватницима којима добробит Београђана очигледно није на првом месту, већ искључиво зарада.
Пошто се градска власт хвали како финансије града никада нису боље стајале, саветујемо им да уместо што тенденциозно уништавају градско предузеће које је служило грађанима Београда деценијама, тај „вишак“ финансија искористе како би се урадила озбиљна реорганизација пословања, повећање ефикасности и профитабилности, и како би се рационално трошила средства које град улаже у ово предузеће за побољшање услова рада запослених и стварања могућности за пре свега безбедан и ефикасан превоз.
Београђани то заслужују.