Почетна » НДМБГД: Нико из беса не избегава плаћање карте, него из немаштине

НДМБГД: Нико из беса не избегава плаћање карте, него из немаштине

Шапићеве изјаве увреда за грађане

од Други Пишу
0 коментар

Покрет Не давимо Београд осуђује изјаве Александра Шапића који вређа грађане лошијег материјалног статуса, називајући ниску наплату карата ГСП-а срамотном. Нису грађани криви што је цена карте за јавни превоз висока и што немају довољно новца да је плате. Подсећамо да су цене карата у Београду међу највећима у Европи, када се упореде са просечном платом грађана.

“Грађани не избегавају плаћање карте из беса, већ зато што су осиромашени и градоначелник би то требало да зна, али је очигледно изгубио контакт са реалношћу и проблемима суграђана. Питам се када се он последњи пут возио аутибусом. С обзиром на примања која има већина грађана цена јавног превоза је јако скупа.” – изјавио је Зоран Буквић, координатор групе за саобраћај покрета Не давимо Београд.

На наплату карата утичу и чињенице да је она предата приватном предузећу, као и да су многе линије у рукама приватних превозника. Такође, да се овим јавним предузећем управља домаћински, а не да служи за извлачење јавног новца у приватне и партијске џепове, грађани би били спремнији да плате карту јер би знали да улажу у нешто своје.

Покрет Не давимо Београд предлаже и да се уведе бесплатан јавни превоз угроженим друштвеним групама, средњошколцима, студентима и пензионерима.

Наплата карата није најважнији проблем ГСП-а, а како би се ово јавно предузеће вратило на ноге, покрет Не давимо Београд предлаже:

Уплату новца за превоз директно од послодаваца ка градском буџету, намењено за функционисање градског превоза

Враћање наплате карата и послова редовног одржавања возила ГСП-у да би се постигле уштеде

Враћање линија ГСП-у које су претходних година предате приватним превозницима

Подизање нивоа заштите радних права и сигурности запослења свих радника и радница у систему јавног градског превоза, било да раде у ГСП-у или код приватних превозника.

Повећање броја возила јавног превоза на улицама и већи број линија које повезују периферију и центар града

Подсећамо да се возилима јавног превоза обави 50 % путовања у престоници, и да је добар јавни превоз један од видова борбе против градских гужви.

Не давимо Београд

Можда ти се свиди

Оставите коментар