Почетна » Не давимо Београд: Београд без железничке линије са регионом

Не давимо Београд: Београд без железничке линије са регионом

од Други Пишу
0 коментар

Привременом обуставом саобраћаја на међународној железничкој линији Београд – Бар, Београд је изгубио свако железничку повезницу са другим државама Балкана.

Не давимо Београд указује да на то да се упоредо са уништавањем међународне железнице, дешава се и девастација локалне железнице у Србији. Док се Српска напредна странка хвали улагањем у железницу и реновирањем 75 километара пруге између Београда и Новог Сада, ситуација са железницама је све гора.

Подсећамо да су возови некада ишли из Београда до Беча, Прага, Љубљане, Сарајева, Загреба, Будимпеште, Темишвара, Истанбула, Софије, Солуна, Скопја и других европских градова. Данас, захваљујући лошем управљању и неспособности владајуће странке, Београд нема железничку везу са регионом. Са друге стране, једина тренутно активна међународна железничка линија у Србији повезује Димитровград и Софију, и саобраћа једном дневно.

„У Западној Европи, брзи возови су ефикаснији вид транспорта од авиона, када се узму у обзир релације до 400 км”, каже Зоран Буквић, координатор групе за саобраћај Не давимо Београд. „Комбинацијом брзих возова и паркиралишта по ободу града, као и интермодалном интеграцијом возова са градским јавним превозом и системимма јавних бицикала, може се парирати приватном аутомобилу као доминантном виду транспорта за дуже релације између градова. Возови су удобнији за путовање, у њима можете читати и радити, што је у аутобусима и аутомобилима теже замислити због буке и вибрација”, додао је Буквић.

Железница је еколошки најодрживији начин транспорта, а уз улагања може да постане и најбржи. Уместо да се развија регионална повезаност и мобилност људи и робе, Србија се све више изолује од најближих суседа. Како би се изградио овакав регионални систем железнице потребна је сарадња и отварање, уместо изоловања.

Покрет Не давимо Београд има план за ревитализацију и развој регионалног система железнице којим би се повезали сви регионални центри, а локалном железницом би ти центри били повезани са мањим местима.

Можда ти се свиди

Оставите коментар