Почетна » Никодијевић о метроу: Најтеже пројектовање, све ће бити много брже кад кртице почну да копају

Никодијевић о метроу: Најтеже пројектовање, све ће бити много брже кад кртице почну да копају

од Други Пишу
0 коментар

Председник Скупштине Града Београда Никола Никодијевић изјавио је да очекује да прва линија београдског метроа буде завршена 2029. године, а да 2030. године почне са радом, јер ће шест месеци трајати тестирање система.

Никодјевић је за ТВ К1 подсетио да се највећи број инфраструктурних пројеката финансира из буџета Града, док се највећи капитални пројекти попут метроа финансирају уз помоћ Владе Србије, јер је просто немогуће да једна локална самоуправа финансира овако велике пројекте.

Истакао да је градња метроа најтежа приликом пројектовања, те да ће све бити много брже када кртице почну да копају тунеле.

„Очекујем да ће метро бити готов до 2029. године, а да ће почети са радом 2030. године, јер ће шест месеци трајати тестирање система. Све што смо започели, завршићемо“, рекао је Никодијевић, а преноси Градска управа у саопштењу.

Коментаришући усвојени буџет на претходној градској скупштини, Никодијевић је рекао да је могуће да неки пројекти закасне са реализацијом јер су цене на почетку израде оквирне и подложне променама у зависности од општег стања на светком тржишту.

„То је немогуће предвидети, радимо предрачуне, а до окончања јавне набавке на светском тржишту се све промени неколико пута, као што је на пример био случај са изградњом метроа у Солуну“, рекао је Никодијевић.

Он је појаснио да ће сви инфраструктурни пројекти у вези са ЕXПО 2027 бити завршени на време, јер су они условљени роковима за отварање те манифестације.

„Ту се пре свега мисли на изложбене павиљоне, национални стадион, железницу од Прокопа до Сурчина, али и све пропратне садржаје, од изградње саобраћајне и комуналне инфраструктуре до изградње хотела који финансирају приватни инвеститори, а који су неопходни за организацију тако великог догађаја“, појаснио је Никодијевић.

„Ако је већ превоз социјална категорија…“

Говорећи о бесплатном јавном превозу у Београду од јануара 2025. године, Никодијевић је истакао да се превоз деведесетих година третирао као социјална категорија, те да после тога нико није имао храбрости да уведе ред и да се ухвати укоштац с тим.

„Ако је већ превоз социјална категорија, став градоначелника је био да буде потпуно бесплатан. На годишњем нивоу се од продаје карата приходовало око четири милијарде динара“, рекао је Никодијевић и додао да ниједну социјалну категорију у последњих десет година Град није укинуо, већ се повећавао обим средстава и обим корисника социјалних давања.

Он је истакао да се стално ради и на обнављању возног парка градског превоза и додао да је део линија уговором додељен приватним превозницима који морају да поштују строге одредбе уговора са Градом Београдом.

„Приватни превозници су новим уговором са Градом добили обавезу да имају нова возила. Уколико користе возила старија од пет година, ми им онда мање плаћамо по километру. Када је у питању ГСП, наручили смо 150 аутобуса на гас, од којих је 30 већ стигло, а осталих 120 ће сукцесивно стићи до априла. Наручили смо и 25 нових трамваја. Поред тога, на седници Скупштине града донели смо одлуку да полако прелазимо на електричне аутобусе уместо тролејбуса зато што нам дају много већу аутономију у раду, јер нису везани за линије као до сада“, закључио је Никодијевић.

Tanjug/Vladimir Šporčić

Н1   Београд

Можда ти се свиди

Оставите коментар