Почетна » „Победа над короном“ неопходна режиму за изборе

„Победа над короном“ неопходна режиму за изборе

од admin
0 коментар

 

О кампањи „победе над короном“, коју ће режим покренути преко флајера и билборда који су већ закупљени, како је писао према незваничним сазнањима портал Директно.рс близак опозицији, увелико се спекулише по друштвеним мрежама али и у политичким круговима.

Као датум за почетак кампање наводи се 20. мај, када би требало да буду постављени билборди, а према незваничним сазнањима Данаса, „крунисање“ ове кампање требало би да се деси 28. јуна, на Видовдан, прославом у Крушевцу којој ће присуствовати цео државни врх.

Наиме, како је већ званично потврђено, сви чланови Владе Србије и председник Александар Вучић присуствоваће прослави којом се обележава 650 година од оснивања града Крушевца, у коме су увелико у току радови на реконструкцији централног градског трга где ће председник Вучић положити венац на Споменик косовским јунацима.

До овог датума, уједно, требало би и да се заврше страначки избори у СНС, консолидује чланство и припреми инфраструктура за нове изборе на свим нивоима, како је за Данас раније речено из врха владајуће странке.

Паралелно са тим требало би да буду завршени и преговори власти и опозиције о изборним условима, на два колосека, без и са посредством Европског парламента, те договорени услови, јер су представници опозиције инсистирали да све буде завршено до краја јуна, како би остало времена за примену договореног.

Један од главних захтева око кога су сагласни сви преговарачи из опозиције, подсећа Цвијетин Миливојевић, аналитичар и маркетиншки стручњак, јесте раздвајање избора, што би значило да избори на неком нивоу могу да се одрже и крајем ове године, због чега је кампања „победе над короном“, по оцени Миливојевића, у овом тренутку важна за власт.

– С обзиром на технологију владавине Српске напредне странке, не бих искључио могућност такве кампање. Треба подсетити да је прошле године ванредно стање искоришћено од стране СНС и Александра Вучића за кампању. Све личи на то да ће се слично десити и сада, а хоће ли то бити званично „победа“ и кампања, то је мање битно. Битно је да нам следе обавезни београдски и председнички избори и, рекао бих супер обавезни, парламентарни избори, истакао је Миливојевић. Он додаје да парламентарни избори нису обавезни по закону, али и да „сила мења закон“ зато што их призива Брисел.

– Брисел је наложио Вучићу да спере своју срамоту коју је направио нелегалним и нелегитимним изборима прошле године тако што ће расписати ванредне парламентарне. И овај пут оба дела опозиције који учествују у преговорима ће инсистирати на раздвајању различитих нивоа избора, што би значило да неки од тих избора морају да буду одржани до краја године. У том случају уопште није рано за размишљање о „победи“ над короном и таквој кампањи, закључује Миливојевић.

Маркетиншки стручњак Игор Авжнер каже за Данас да је за сада незахвално говорити о билбордима које још нисмо видели, али да се може очекивати неки вид прославе победе над короном, што је био случај и уочи претходних избора.

– Мислим да је неозбиљно „спекулисати“ на ову тему. Билборди ће се појавити или неће. Када се појаве, биће тема. Са професионалног аспекта могу да кажем да су билборди као медиј за оглашавање далеко мање ефикасни од електронских медија, осим уколико желите да покажете „моћ“. Порука може бити: „Сваки дан смо на свим телевизијама са националном фреквенцијом, у свим таблоидима, па ево можемо и на билбордима!“ – који ће сигурно бити плаћени из буџета. Прославу победе над короном смо већ имали пре претходних избора, а у складу са „Није мала, није мала, трипут ратовала“, можемо очекивати и још по неку. А како ће преминули и њихове породице славити победу „између два круга“, остаје да видимо, каже Авжнер.

Примереност овакве кампање у ситуацији када грађани Србије још увек умиру од последица вируса, доводи у питање и политиколог и уредник портала Талас Милош Николић. Он каже за Данас да је веома вероватно да ће бити овакве кампање, „осим уколико не дође до неког потпуно непланираног догађаја“, а да је она, из угла политичког маркетинга, у вези и са кампањом вакцинације.

– Постоји доминантно уверење да се процес вакцинације одвија успешно, па би се оваквим проглашавањем победе тај процес крунисао, а успех целокупног здравственог система би се уздизао као доказ невероватне способности режима. Створена је динамика да се стално поентира, да се свакодневно одржава та атмосфера победе јер то људима улива наду и гради поверење да се иде у добром правцу, наглашава Николић.

Он мисли и да ће Српска напредна странка тежити да што више наметне мотиве вишег животног стандарда, изградње и општег економског просперитета као водеће мотиве кампање пре него мотиве у вези са корона кризом.

– Грађани ће желети што пре да забораве овај хаос и власт то разуме, каже Николић.

Александра Поповић    Данас

Можда ти се свиди

Оставите коментар