Stranke će u kampanji moći da zakupljuju termine samo u okviru marketinškog bloka, a televizijske stanice mitinge će moći da prenose samo besplatno.
To predviđa novi pravilnik koji je nedavno usvojilo Regulatorno telo za elektronske medije. Po starom, partije su dnevno mogle da zakupe pet minuta programa, dok sada minutaža mora da se uklopi u šest, odnosno 12 minuta, koliko TV stanice mogu po satu da izdvoje za marketing.
Televizije će moći da prenose mitinge, ali se to neće tretirati kao političko oglašavanje, već kao deo predizbornog programa. To znači da takav program neće smeti da naplate, a odluku o prenosu donosiće urednik.
Novost je da TV stanice u svojim zabavnim emisijama, kulturnom, dečjem i sličnom programu neće smeti da ugoste političare, a zabrana se ne odnosi na sadržaje koji su proizvedeni najmanje jednu godinu pre nego što su izbori raspisani. Takođe, politički funkcioner tokom kampanje ne sme da se pojavi u ulozi voditelja ili reportera u TV programu.
Uputstva emiterima
predizborni program mora biti odvojen
ne sme biti emitovan pre ili nakon dečje emisije
zabranjeno je emitovati zabavne programe s političarima
političar se ne sme pojavljivati kao spiker ili voditelj
TV stanice moraju obezbediti ravnopravno predstavljanje izbornih lista
oglasni minuti dele se srazmerno broju zainteresovanih stranaka
rezultati istraživanja ne smeju biti emitovani u udarnom terminu vesti
N. L. Blic