Путарско предузеће Нови Пазар-пут, које је до пре неколико дана било у власништву Милана Радоичића и браће Веселиновић – Звонка и Жарка, у последње четири године је добило 16 послова преко јавних набавки у укупној вредности од 555 милиона динара, без ПДВ, показују подаци Портала јавних набавки.
Милан Радоичић, бивши потпредседник Српске листе, свој део власништва у грађевинском предузећу ИНКОП из Ћуприје 6. октобра ове године препустио је преосталој двојици сувласника – Звонку Веселиновићу, који је сада власник 60 одсто те фирме и Жарку Веселиновићу, који је сада власник 40 одсто фирме.
ИНКОП д.о.о. је, као што је портал Н1 већ писао, мајка-фирма још пет предузећа: „Доллy Белл“ Нови Београд (делатност хотели и сличан смештај), Нови Пазар–пут (регистровано за изградњу путева и ауто-путева), Бетоњерка Алексинац (бави се производњом бетонских стубова, трафо-станица и пратећих елемената за изградњу и одржавање електроенергетских објеката), Велмортранс плус Ћуприја (регистрован за градски и приградски копнени превоз путника) и Путна изградња Рожаје у Црној Гори (кћерка фирма предузећа Нови Пазар–пут).
Портал јавних набавки показује да је од 2020. до данас једна од ових фирми – путарско предузеће Нови Пазар-пут, склопило укупно 16 уговора за послове вредне 554,9 милиона динара без ПДВ, односно 665,9 милиона динара са порезом.
Иначе, ИНКОП је, према подацима из званичних завршних рачуна фирме, постао власник фирме Нови Пазар-пут током 2019. године, „с тим што се се промена код Агенције за Привредне регистре евидентира 6. јануара 2020. године“.
Највреднији посао – обилазница око Новог Пазара
Последњи посао који је Нови Пазар-пут добио путем јавних набавки је изградња моста преко реке Мусине у Адранима код Краљева, на државном путу првог Б реда. Наручилац је Јавно предузеће Путеви Србије, а вредност уговореног посла – 102 милиона динара (122 милиона са ПДВ).
Уговор је закључен 2. октобра 2023.
Највреднији посао који је ово предузеће склопило, такође са Путевима Србије, односи се на рехабилитацију државног пута првог Б реда број 22 – обилазница око Новог Пазара, у дужини од 2,3 километра. Реч је о послу од 266 милиона динара без ПДВ, односно 319,4 милиона динара са порезом.
Ова вредност иницијално је – била мања.
Наиме, вредност овог посла из 2021. године била је процењена на 166,67 милиона динара без ПДВ, али су Путеви Србије у самој одлуци о додели уговора констатовали да је понуда предузећа „Нови Пазар-пут“ прихватљива „иако је понуђена укупна цена већа од процењене вредности јавне набавке, с обзиром да је анализом достављеног предмера и предрачуна комисија утврдила да су цене на нивоу важећих тржишних вредности“.
„Како је понуда од 25. септембра 2021. године, понуђача Нови Пазар-пут са понуђеном укупном ценом у износу од 212,78 милиона динара без ПДВ и роком завршетка комплетних радовоа од 120 календарских дана, једина прибављена прихватљива понуда, а не постоји основ за искључење привредног субјекта и испуњени су сви критеријуми за квалитативан избог привредног субјекта захтевани конкурсном документацијом, одлучено је да се уговор додели предузећу Нови Пазар-пут“, стоји у образложењу Путева Србије из октобра 2021. које је потписао директор Зоран Дробњак.
Овај износ је, кроз накнадну измену у септембру 2022, додатно увећан на укупно 266,13 милиона динара без ПДВ, односно на 319, 35 милиона динара са урачунатим порезом.
Укупна вредност измене овог уговора је, према подацима са Портала јавних набавки – тачно 53.348.884,89 динара.
Као разлог увећања цене се наводи да је “током извођења радова, дошло до потребе за израдом допуне пројекта обилазног пута којим је решен проблем приступних путева објектима и имањима која се граниче са путним појасом, дефинисан положај нових потпорних зидова и пропуста због измењених услова на терену и измењено је пројектно решење прикључка Параловског пута и трасе обилазнице (уместо раније предвиђеног надвожњака на км 1+300 предвиђена је раскрсница у нивоу), при чему уговореним предмером нису били предвиђени потребни радови на утврђивању трасе подземних инсталација, њиховом измештању или заштити, док је уговореним предмером била предвиђена израда насипа од материјала из ископа, за који се испитивањем од стране акредитоване лабораторије утврдило да нема задовољавајуће карактеристике и да је потребно извршити замену тог материјала каменим материјалом на делу завршног слоја насипа – постељице да би се добила захтевана носивост” – стоји у образложењу.
Остали послови
Остали послови које је Нови Пазар-пут уговорио кроз јавне набавке од 2020. године до данас су у вредности до 50 милиона динара.
Ово су неки од њих:
За 42,8 милиона динара са ПДВ, Нови Пазар-пут је ангажован за извођење радова на рехабилитацији саобраћајнице од „ЈАТ апартмана“ и „Гранд хотела“ до државног пута другог А реда-211 на Копаонику, у општини Рашка.
Наручилац посла је било Министарство привреде.
Ово путарско предузеће добило је и посао за Општинску стамбену агенцију Врњачка Бања, за капитално и инвестиционо одржавање улица и путева, где је, заједно са још једним понуђачем – предузећем БЦ Енергy 2015 из Београда – потписало уговор у вредности од 4,12 милиона динара са ПДВ.
Град Нови Пазар са овим путарским предузећем уговорио је радове на изградњи дела улице до обданишта у насељу Шестово у Новом Пазару, у вредности од 22,7 милиона динара са ПДВ.
ЈП за уређивање грађевинског земљишта Нови Пазар доделио је фирми Нови Пазар-пут посао текућег одржавања градских саобраћајница за 35,2 милиона динара са ПДВ.
Општинска управа општине Тутин је за посао дословце назван „крпљење градских улица и локалних путева“ ангажовао Нови Пазар-пут за 5,97 миллиона динара са ПДВ.
Колики је профит
Подсетимо, консолидовани завршни рачуни предузећа ИНКОП, који обухватају још пет предузећа, показују да је пословни приход у 2022. години био 10,67 милијарди динара, што је око 90 милиона евра.
Ова предузећа су, збирно гледано, остварила профит од 2,67 милијарди динара, што је више од 22 милиона евра.
Када је реч само о предузећу Нови Пазар-пут, оно је лане остварило пословне приходе од 5,2 милијарде динара, док је нето профит био 761 милион динара.
Foto Shutterstock/Blazej Lyjak 2
Д. К. Н1