Почетна » СНС НАПРЕДОВАЊЕ Симо Чулић из Лештана, од продавца кафе, преко дељења летака до директора фирме преко које иду милиони

СНС НАПРЕДОВАЊЕ Симо Чулић из Лештана, од продавца кафе, преко дељења летака до директора фирме преко које иду милиони

од admin
0 коментар

Његово име је Симо Чулић. Млађани Симо је рођен 1989. године. Електротехничку школу 2008 године, након чега је због лошијих оцена уместо ЕТФ-а уписао Вишу туристички школу.

Званична биографија му прескаче детаље попут тога да је био продавац кафе у Costa Caffee-у, али ипак упркос свом труду да се прикаже као полиглота (говори српски, босански, хрватски… језик), није успео да је попуни неким валидним достигнућима.

Од већих достигнућа Симо наводи рад у ПР канцеларији Српске напредне странке, где је провео готово две године. Мчађани Чулић са активистима напредњака делио је пропагасни материјал свуда по Србији, а највише у његовом Општинском одбору- Гроцкој.

Након избора 2012 године и његовог бот ангажмана, запошљавају га као сарадника за медије при Генералном секретаријату Председника Републике Томислава Николића.

У изборној 2014. години је постао један од шефова Интернет тима, односно званична титула је гласила „Интернет менаџер у кампањи“. Награда за ботовање на овим изборима је било место Одборника у граду Београду.

Уочи председничких избора у Србији један од најзначајнијих елемената кампање биће и начин на који ће се кандидати представљати на интернету. Странка која је 2012. године преузела власт у Србији предност интернет маркетинга искористила је још тада. Из истраживања Н1 види се да је СНС помоћ имала у компанијама из иностранства.

То што се на истом месту налазе заједно Александар Вучић и Томислав Николић с Хашимом Тачијем и Едијем Рамом – у овом случају значи само једно – да су својевремено, сва четворица, за изборе, ангажовали исту румунску маркетиншку агенцију Мажоритас – бар ако је судити по сликама клијената које су поставили.

Оснивач те агенције је извесни Лучијан Флорин Деспоју, иначе власник још једне маркетиншке агенције, Кондимент, која се такође, на званичној интернет страни, посебно хвали једним својим клијентом: Српском напредном странком. У студији случаја СНС-а објашњавају да их је та странка позвала за изборе 2012. и да су тада 80 одсто буџета уложили у кампању на друштвеним мрежама.

„Формиран је српски интернет тим који је био у сталној вези с нашим интернет стручњацима. У тиму је било 15 људи, од чега седморо Срба. Пред сам крај кампање формиран је Тим специјалаца који је боравио у Београду“, наводи се на сајту компаније.

Румунска фирма Кондимент од 2012. има своје седиште и у Београду. Нема законске заступнике, али има једног прокуристу – управо Симу Чулића. Агенција се 2013. преселила на Врачар.

Првобитно седиште румунске фирме Кондимент наазило се у насељу Лештане, надомак Београда, у Улици Бранка Ћопића која се овде и буквално завршава. Према подацима АПР-а, седиште фирме је на броју 36, иако се у катастру Србије ова парцела води као шума друге класе.

Симо Чулић није једини који се доводи у везу с директором румунске компаније Кондимент. Са њим се 2012. сликао и Марио Малетић, интернет заједници такође познат као један од активнијих чланова СНС-а на Твитеру и Фејсбуку, сада запослен у Министарству правде. Директор Лучијан Деспоју сарадњом са Србијом хвалио се и на једном предавању.

„Радили смо изборне кампање у земљама попут Албаније, Гане, Србије, Румуније, Сједињених држава. И после свих овх година, од израде стратегије до израде тактике, могу да закључим само једно: дигитална моћ је политичка моћ“, рекао је Лучијан Флорин Деспоју, оснивач агенције „Мајоритас“ и власник агенције „Кондимент“.

То знање је од Лучијана Деспојуа направило озбиљног политичког консултанта који, како сазнајемо, у Румунији има највећи сајт за запошљавање. Стручњак за комуникације Игор Авжнер каже да су консултантске услуге овог типа и те како скупе.

„Од 300, 400 или 500.000 евра до милион евра или више, у зависности од тога за шта се те компаније ангажују и то је за период од 8 до 10 недеља“, каже Авжнер.

Не зна се ко данас ради кампању СНС-у, но судећи према речима премијера – услуге Румуна користи опозиција.

„Политички противници дају огроман новац саветницима из САД, Израела, Румуније и осталих земаља, милионе евра и да већ имају спремне спотове. Ми немамо спотове и ништа, ми морамо овде да радимо“, рекао је премијер Вучић.

 

За Жиг Инфо:
Жељко Маторчевић/ опозиционар/Н1

Можда ти се свиди

Оставите коментар