603
Како су данас изјавили из Србија у центру, судећи по начину на који троши новац грађана Београда ЈП „Градско стамбено Београд“ нема већих брига, па је за услуге промовисања делатности предузећа, према Порталу јавних набавки, одвојило 4.940.000 динара.
- Да промоција не буде једнолична, представа „Лифт није играчка“, која се иначе приказује још од 2007. само ове године коштаће Београђане додатних 3.900.000 динара. Коме ово предузеће промовише услуге? ЈП „Градско стамбено Београд“ део је комуналног система и финансира се из сопствених прихода, које Београђани уплаћују за одржавање зграда и градског буџета. Од измене Закона и уредби Града Београда стамбене заједнице немају више никаква средства на рачуну предузећа. Сви станари, уколико зграда има потписан уговор са „Градским стамбеним“, уплаћују новац за одржавање зграде, тај новац иде на посебан рачун, али она тим новцем не може да располаже по свом нахођењу. Велики проблем представљају скупи радови на поправци кровова или неопходној замени лифтова, што се не води као редовно одржавање. Уколико зграда жели да санира кров који прокишњава, „Градско стамбено“ нуди услугу плаћања на 60 рата, али тада цео посао процењује и по три пута више од приватних фирми, које опет узимају као подизвођаче уколико су политички подобни. Тако, на пример, за санацију крова од 300 квадратних метара, понуда овог предузећа иде и на више од 3,5 милиона. За многе грађане неприхватљиво је да, у том случају, месечно издвајају више хиљада динара у току тих пет година колико траје отплата. Понављамо да је ово предузеће основано да се брине о одржавању стамбеног фонда у Београду и да мора да буде у служби Београђана. Новац, који грађани уплаћују сваког месеца, може и мора да се искористи на општу корист, а не да се измишљањем „промоције делатности предузећа“ пуне приватни џепови функционера СНС у Београду, навели су из СРЦЕ.